اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

امام حسن (ع) برای حفظ شیعیان صلح با معاویه را پذیرفت

رئیس گروه سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در دوران امام حسن مجتبی (ع) تعداد شیعیان اندک بود بنابراین این امام بزرگوار با صلح خود زمینه حفظ آنها را فراهم کردند.

امام حسن (ع) برای حفظ شیعیان صلح با معاویه را پذیرفت

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) با صبر و حوصله شرایط دوران خود را تحمل کردند و برای حفظ تعداد اندک شیعیان زمینه‌های صلح را فراهم آوردند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) امنیت شیعیان را پیگیری می‌کردند و در نتیجه با صلح خود زمینه آرامش شیعیان را فراهم آوردند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پیشوای دوم شیعیان به کریم اهل بیت (ع) مشهور هستند زیرا از بخشش و کرامت فراوانی برخوردار بودند.

وی با اشاره به اقدامات امام حسن مجتبی (ع) گفت: اکثر اقدامات حضرت در زمینه فرهنگی و تربیت شاگردان در مسیر ترویج مکتب اهل بیت (ع) بود و این امام بزرگوار با رفتار، منش و کردار خود افراد مختلف را جذب می‌کردند.

مطهری یادآور شد: امویان تلاش کردند دشمنی اهل بیت (ع) را در عمق جان شامیان بکارند و با اقدامات خودشان به نام دین علیه دین و اهل بیت (ع) فعالیت می‌کردند ولی امام حسن (ع) با تدبیر خود در برابر آنها ایستادند.

انتهای پیام/78003/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول