اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز در اهواز انجام می‌شود

تشییع پیکر پدر شهیدی که در قبر خندید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: پیکر پاک پدر گرانقدر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی عصر امروز تشییع می‌شود.

تشییع پیکر پدر شهیدی که در قبر خندید

جاسم صفات صبح امروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: پیکر پاک پدر گرانقدر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی بعد از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ویژه اهوازی‌های قدر‌شناس تشییع خواهد شد.

*آغاز مراسم از روبروی مسجدالنبی (ص)

وی افزود: این مراسم از ساعت 18 امروز از منزل شهیدان حقیقی واقع در منطقه شهر سالم (لشکر) اهواز روبروی مسجدالنبی (ص) آغاز خواهد شد و مردم قدر‌شناس خوزستان برای آخرین بار با پدر گرانقدر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی وداع خواهند کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: پس از تشییع، پیکر پدر شهیدان دیرینه حقیقی به بهشت آباد اهواز منتقل می‌شود و در قطعه والدین شهدای گلزار شهدا آرام می‌گیرد.

*میهمان فرزندان شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: پدر گرانقدر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی بامداد روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی اضافه کرد: آقای اکبر دیرینه حقیقی پدر گرانمایه شهیدان محمدرضا و محمودرضا دیرینه حقیقی، در سن 72 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

*دریافت نشان ملی درجه 3 ایثار از رییس جمهور

صفات تصریح کرد: این پدر گرامی، دارای دو پسر بود که هر دو قدم در مسیر الهی نهادند و در دوران دفاع مقدس عندربهم یرزقون شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: پدر شهیدان حقیقی، کارمند بازنشسته آموزش و پرورش بود که نشان ملی درجه 3 ایثار را از رییس جمهور دریافت کرد.

به گفته وی، این پدر شهید پس از تحمل یک دوره بیماری دیابت، در بیمارستان رازی اهواز به سرای جاوید شتافت و میهمان شهیدان شد.

 

 

*شهید حقیقی بچه اهواز است

صفات؛ در ادامه به معرفی شهیدان حقیقی پرداخت و گفت: شهید محمدرضا دیرینه حقیقی در چهاردهم آذرماه سال 1344 در اهواز دیده به جهان گشود.

وی اظهار داشت: این شهید عزیز در حالی‌که به عنوان بسیجی از سوی لشکر 7 حضرت ولی عصر (عج) خوزستان به جبهه اعزام شده بود در تاریخ 22 بهمن ماه سال 64 در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو آسمانی شد که لبخند ماندگارش در هنگام دفن، از وقایع بی‌نظیر دفاع مقدس بوده و تا همیشه زینت بخش تاریخ سراسر حماسه و ایثار ایران اسلامی است. 

 

*شهیدی که در قبر خندید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادآور شد: نخستین شهید خانواده دیرینه حقیقی‌‌‌ همان شهیدی است که در قبر خندید و به شهید محمدرضا حقیقی معروف است.

وی در ادامه اضافه کرد: شهید محمودرضا دیرینه حقیقی نیز در سال 1346 در اهواز پا به عرصه گیتی نهاد و در تاریخ چهارم دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 4 در جزیره سهیل به شهادت رسید و پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی پیکر مطهرش شناسایی شد.

صفات ادامه داد: پیکر مطهر این شهید عزیز، در تاریخ 30 خرداد 1378 بر دوش مردم چشم انتظار اهواز تشییع شد و در گلزار شهدای این شهر در کنار برادر شهیدش محمدرضا آرام گرفت.

انتهای پیام/72010/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول