اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار سبک کونگ‌فو توتایما در ایران:

کونگ‌فو در شهرستان خلخال نیازمند حمایت است

بنیانگذار سبک کونگ‌فو توتایما در ایران گفت: ورزش کونگ فو در شهرستان خلخال نیازمند توجه مسئولان استانی است.

کونگ‌فو در شهرستان خلخال نیازمند حمایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدر بهرامی‌نژاد صبح امروز در بازدید از تمرینات هیئت کونگ‌فو خلخال در مجموعه ورزشی پوریای ولی خلخال اظهار داشت: ورزش کونگ‌فو به دلیل اهمیت ارتباط با جسم و روح یکی از ورزش‌های پرطرفدار در جامعه ماست و این ورزش در شهرستان خلخال با علاقمندی جوانان روبرو شده ولی کمبود امکانات در این هیئت باعث ضعف این رشته ورزشی پرهیجان نسبت به سال گذشته شده است.

بهرامی نژاد افزود: سال گذشته که ما در خدمت مردم خلخال بودیم در این هیئت بیش از 300 ورزشکار علاقمند به ورزش کونگ‌فو توتایما وجود داشت ولی امسال به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی این نفرات به تعداد 40 تا 50 نفر رسیده که کاهش 60 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تقدیر از رئیس هیئت کونگ‌فو استان و اداره ورزش و جوانان خواستار حمایت ویژه مسئولان از این ورزش سرعتی و قدرتی شد و گفت: کونگ‌فو ورزشی است که مستقیماً با جسم و روح سرو کار داشته و از این رو تاثیر‌گذاری فراوانی دارد.

وی از برگزاری یک دوره آموزش ارتقایی برای هیئت کونگ‌فو خلخال خبر داد و یادآور شد: در طول ماه مبارک رمضان این دوره با جدیت پیگیری خواهد شد تا سطح کونگ‌فو شهرستان خلخال برای حضور در مسابقات کشوری و استانی آماده شود.

وی اظهار داشت: هر چند جوانان تحصیلکرده و درسخوان در بین علاقمندان در این رشته دیده می‌شود اما عدم حمایت و توجه مسئولان باعث شده که این ورزشکاران با درجات علمی حتی به شغل کارگری پرداخته و از ادامه تمرینات خود بازمانند.

بهرامی‌نژاد وضعیت هیئت کونگ‌فو استان و شهرستان خلخال را مناسب توصیف کرد و گفت: این برای تعالی این رشته ورزشی کافی نیست و تلاش‌ها همچنان باید ادامه یابد.

وی تصریح کرد: ما در 10 کشور از دنیا نمایندگی این سبک را برقرار کرده‌ایم و در تمامی استان‌ها هیئت کونگ‌فو در این سبک فعال بوده و انتظار می‌رود این ورزش تاثیرگذاری مطلوب خود را در زمینه پرورش جسم و روح و نشاط جوانان به دنبال داشته باشد.

بهرامی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: این شهرستان به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع بسیار جای مناسب برای اجرای تمرینات و این سبک در فضای بیرون و خارج از سالن است.

وی بیان داشت توجه مسئولان و حمایت آنها در ساخت زیر ساخت‌های ورزشی و خوابگاهی حضور ورزشکاران و تیم‌های ملی را برای گذراندن اردوها در شهرستان خلخال ترغیب خواهد کرد.

رئیس سبک کونگ فو توتایما در ایران از زحمات رئیس هیئت و مربی این سبک به دلیل ادامه دادن این ورزش و پویایی آن در خلخال تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کونگ‌فو با 11 سبک و زیر مجموعه و سبک‌های مختلف است که هر سبک مشخصه‌ها و فنون خاص خود را داشته که سبک کونگ‌فو توتایما یکی از این 11 سبک است.

هیئت کونگ‌فو شهرستان خلخال در سال 80 تشکیل شده و بیش از20 مقام کشوری و استانی در کارنامه درخشان ورزشکاران عضو هیئت کونگ‌فو خلخال می‌درخشد.

انتهای پیام /62008/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول