اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ذوب‌آهن در لیگ سیزدهم به دنبال محو خاطره تلخ لیگ دوازدهم

تیم ذوب‌آهن که در لیگ دوازدهم فصل کابوس‌واری را پشت سر گذاشت و تا یک قدمی سقوط پیش رفت، در لیگ سیزدهم به دنبال جبران مافات و زنده کردن اعتبار و شأن تیمی است که چند سال قبل به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

ذوب‌آهن در لیگ سیزدهم به دنبال محو خاطره تلخ لیگ دوازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه کلید می‌خورد و شانزده تیم لیگ برتری رقابت خود را از سر می‌گیرند.

تیم ذوب‌آهن اصفهان که مسیر صعب‌العبوری را برای حضور در لیگ سیزدهم پشت سر گذاشت، یک فصل فرصت دارد تا خاطره تلخ لیگ دوازدهم را از ذهن هوادارانش پاک کند.

ذوبی‌ها در فصل گذشته ضعیف‌ترین عملکرد را در طول 12 دوره سپری شده از لیگ به نمایش گذاشتند و با برتری در مرحله پلی‌آف موفق به بقا در لیگ برتر شدند اما شرایط لیگ سیزدهم تفاوت زیادی با لیگ گذشته دارد و فوتبال‌دوستان اصفهانی انتظار دارند تیمی در این فصل مشاهده کنند که نوسانات تیم قبلی را نداشته باشد.

*لوکا به اصفهان رسید

تیم ذوب‌آهن آخرین تیمی بود که حضورش در لیگ سیزدهم قطعی شد و از این رو فرصت 15 روزه‌ای را تنها برای آماده کردن تیمش در اختیار داشت.

ذوبی‌ها که برای پلی‌آف با محمود یاوری همکاری داشتند، پس از قطعی شدن حضور در لیگ برتر عذر این مربی را خواسته و با لوکا بوناچیچ به توافق دست پیدا کردند.

لوکا بوناچیچ سابقه کار کردن با تیم سپاهان را دارد و برخی از کارشناسان حضور این مربی بر روی نیمکت ذوبی‌ها را فرصت خوبی برای این تیم می‌دانند که کیفیت فنی‌اش را ارتقا ببخشد.

لوکا حدود دو سال قبل با دلخوری فوتبال اصفهان را ترک کرد اما یک بار دیگر به فوتبال دیار زاینده رود بازگشته تا بر روی نیمکت دیگر تیم اصفهانی مربیگری کند.

*خروجی و ورودی ذوبی ها

ذوب‌آهن پس از قطعی شدن حضورش در لیگ برتر مهیای بستن تیمش برای لیگ جدید شد اما به نسبت سایر تیم‌ها سر و صدای زیادی در نقل و انتقالات نداشت.

ذوبی‌ها اکثر بازیکنان شاخص خود همانند گئورگ کاسپاروف، محمد صلصالی، سپهر حیدری، مهدی رجب زاده، اسماعیل فرهادی، قاسم حدادی‌فر، محسن مسلمان، احسان پهلوان و سینا عشوری را حفظ کردند که در این میان حفظ حدادی‌فر را می‌توان اتفاق مهمی برای این تیم دانست.

وحید علی آبادی، اویس کردجهان و مرتضی تبریزی سه بازیکنی هستند که فصل گذشته در تیم پاس همدان بازی می‌کردند و برای این فصل به تیم اصفهانی پیوستند..

میلاد زنیدپور، هافبک فصل گذشته سپاهان و پیکان، روح‌الله عرب، مهاجم فصل گذشته نفت آبادان، هادی تامینی، مدافع فصل گذشته سپاهان و ملوان شاخص‌ترین بازیکنان جذب شده ذوب‌آهن هستند.

مصطفی اکرامی و آرمین طلایی‌منش نیز دو مدافعی هستند که برای ترمیم خط دفاعی به ذوب‌آهن پیوسته‌اند.

بوکوفوفانا، ایمان شیرازی، محمد صادق بارانی، امیرحسین پوزش، علی گودرزی، محمد برجلو، حمید پروا، محمدعلی جراح‌ کار و پیام صادقیان بازیکنانی هستند که در ترکیب ذوب‌آهن برای فصل آینده حضور نخواهند داشت.

*لوکا: تیمی می‌سازیم که حریفان احترام بگذارند

سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان به هواداران تیمش قول می‌دهد تمام تلاشم را انجام دهد تا این تیم را به جایگاه واقعی‌اش برای دست‌یابی به فینال آسیا برساند زیرا این تیم زیربنای لازم برای کار کردن و بزرگ بودن را دارد.

وی در ادامه می‌گوید: به محض اینکه دعوت به کار شدم، بدون هیچ معطلی پذیرفتم، چرا که خاطرات بسیار خوبی از اصفهان داشتم و معتقدم اصفهان شهری فوتبال‌دوست است.

به گفته لوکا ذوب‌آهن برایش یک چالش است و وی قصد دارد در این تیم ماجراجویی کرده و به عاقبت خوب این تیم اطمینان دارد.

وی ابراز امیدواری می‌کند تیمی بسازیم که تمام حریفان به آن احترام بگذارند و توانایی شکست هر حریفی را نیز داشته باشد، من کار با بازیکنان جوان را بیشتر دوست دارم و قصد دارم تیمی را ببندم که یادگار خوبی از من باشد.

*یزدخواستی: لوکا رفتارهای تاکتیکی خوبی دارد

یک مدرس AFC معتقد است لوکا رفتارهای تاکتیکی بسیار خوبی دارد و تاثیر این مربی را در سپاهان نیز مشاهده کرده‌ایم.

محمود یزدخواستی در مورد وضعیت ذوب‌آهن برای لیگ جدید گفت: ذوب‌آهن زمانی وارد فصل نقل‌ و انتقالات شد که این فصل برای این تیم رو به پایان بود و نتوانست خرید‌های دلخواهی را انجام دهد.

وی با اشاره به حضور لوکا در تیم ذوب‌آهن تصریح کرد: باید مربیانی که در کنار لوکا کار می‌کنند بتوانند ظرفیت مثبت روانی بیشتری به این تیم و بازیکنانش بدهند.

*تامینی: ذوب‌آهن تیم یکدستی است

مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن طی سال‌های گذشته همواره یک تیم بسیار خوب نشان داده و در سال‌های اخیر حرف نخست را به لحاظ نحوه بازی کردن ‌زده است.

هادی تامینی با بیان اینکه نتایجی که سال گذشته برای این تیم بوجود آمد به هیچ عنوان حقش نبود و در خور نام و منزلت این تیم نبود، تصریح کرد: ذوب‌آهن تیمی یکدست و جوان است که در فصل جدید نیز با بازیکنان جوان و خوبی که به ترکیب خودش اضافه کرده است می‌تواند نتایج خوبی را کسب کند.

وی با اشاره به حضور لوکا به عنوان سرمربی ذوب‌آهن بیان کرد: هر مربی برای خودش دیسیپلین دارد و لوکا هم شرایط مربی‌گری خاص خودش را دارد و رفتار بسیار خوبی را در تمرینات از وی شاهد هستیم.

*در حسرت قهرمانی

تیم ذوب‌آهن در 12 دوره‌ای که از مسابقات لیگ برتر سپری شده، هنوز نتوانسته قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند اما در چند دوره تا یک قدمی قهرمانی پیش رفته است.

نخستین نایب قهرمانی ذوب آهن در لیگ چهارم محقق شد، در لیگ‌های هشتم و نهم نیز این عنوان یک بار دیگر تکرار شد اما بدترین نتیجه ذوب‌آهن در لیگ به لیگ دوازدهم باز می‌گردد که ذوبی‌ها نتوانستند به طور مستقیم در لیگ باقی بمانند.

منصور ابراهیم‌زاده با دو نایب قهرمانی بهترین نتیجه را در بین مربیان ذوبی کسب کرده است

انتهای پیام/63006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول