اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو منتخب شورای اسلامی شهر سنندج مطرح کرد

تدوین راهکاری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج

عضو شورای اسلامی شهر سنندج ساخت و سازهای غیرمجاز در نواحی منفصل شهری سنندج را ناشی از برخی مشکلات ساختاری دانست و خواستار تدوین راهکاری برای خروج از این معضل شد.

تدوین راهکاری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسعد فتاحی بعد از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با مسئولان راه و شهرسازی و جمعی از انبوه‌سازان کردستان در سنندج اظهار کرد: نایسر با 52 هزار نفر جمعیت از کمترین امکانات زیرساختی و رفاهی برخوردار است که باید در این راستا چاره‌اندیشی‌ و تدابیر لازم از سوی مسئولین کشوری و استانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر فاضلاب این ناحیه منفصل شهری با فاصله بسیار کم از چاه‌های آب که مورد استفاده و شرب مردم است عبور کرده و این عامل بیماری‌ و مشکلات زیادی برای مردم این منطقه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه برای رفع این مشکل اعتبار و بودجه خاصی باید در نظر گرفته شود بیان کرد: رفع مشکلات رفاهی مردم این منطقه در بخش‌های مختلف باید مد نظر گرفته شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: افزایش روند ساخت و سازهای غیرمجاز غیراستاندارد در حال افزایش است که در صورت وقوع زلزله‌ای با کمترین ریشتر، بیشترین تلفات انسانی در این مناطق را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم ساکن در این منطقه خواستار گرفتن جواز و ساخت مسکن بر اساس چارچوب قانون بوده و هرگز قصد عدول از قانون ندارند، اضافه کرد: متاسفانه قولنامه‌ای بودن زمین‌ها مانع بزرگی بر سر راه مردم برای دریافت پروانه ساخت و ساز است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: مردم به دنبال تامین سرپناه هستند و با جواز و یا بدون جواز در این مناطق به ساخت و ساز اقدام می‌کنند.

فتاحی افزود: حذف این قانون با رایزنی‌های لازم با دیوان عدالت برای تسهیل کار مردم و انجام ساخت و سازها بر اساس قانون و چارچوب امری ضروری بوده که باید از سوی مسئولین پیگیری شود.

وی نبود امکانات آموزشی را از دیگر مشکلات نایسر عنوان کرد و گفت: نبود دبیرستان موجب شده است بیش از یک‌هزار و 500 دانش‌‌آموز ساکن در این نقطه روزانه برای ادامه تحصیل به داخل شهر تردد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج در پایان به مشکلات آب آشامیدنی حسن‌آباد به عنوان دیگر ناحیه منفصل شهر سنندج اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه مردم ساکن در این ناحیه با کمبود آب دست به گریبان بوده و دو روز در میان می‌توانند از آب شرب استفاده کنند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول