اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر سنندج:

تناقض بین شهرسازی و شهرداری مانع پیشرفت شهر سنندج است

عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در بین شهرداری سنندج و شهرسازی تناقض مدیریتی وجود دارد که مانع از پیشبرد اهداف و پیشرفت واقعی شهر سنندج شده است.

تناقض بین شهرسازی و شهرداری مانع پیشرفت شهر سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال شریعتی بعد از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با مسئولان راه و شهرسازی و جمعی از انبوه‌سازان کردستان در سنندج با بیان اینکه در نظام اسلامی همه سازمان‌ها و نهادها یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند، گفت: ‌رضایت و رفع مشکلات مردم و تلاش در راستای تامین رفاه آنان اولویت اصلی همه سازمان ها و نهادها در سطح کشور و استان است.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم ایجاد تعامل و نبود تناقض بین ادارات و نهادها به ویژه سازمان‌ها و ادارات مرتبط مهم‌ترین مسئله است ولی این مهم در شهرسازی و شهرداری متاسفانه دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تسهیل مدیریت در بین شهرداری و شهرسازی در استان تناقضی وجود دارد که مانع از پیشبرد اهداف شده است، تصریح کرد: عدم رعایت حقوق یکدیگر از سوی این دو بخش موجب شده شهر سنندج به عنوان مرکز استان در همان وضعیت باقی بماند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: مشکلات و عدم هماهنگی و تعامل بین این دو دستگاه کار را حتی به دادن دادخواست به دادگاه کشاند ولی مشکلات همچنان برجای خود باقی مانده است.

شریعتی با بیان اینکه شهرداری سنندج در حال حاضر نیز 16 هکتار زمین تفکیک شده از مسکن و شهرسازی استان طلب دارد، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر مهم‌ترین اولویت مسکن و شهرسازی ساخت مسکن است و بحث فضاسازی معابر و غیره مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی رعایت حقوق شهرداری و مردم ساکن در شهر از سوی اداره‌کل مسکن و شهرسازی را ضروری دانست و بیان کرد، متاسفانه هر روزه شاهد تغییر کاربری فضاهای عمومی به بهانه ساخت مسکن هستیم که این مهم نوعی اجحاف در حق عمومی مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج مشکلات ناحیه منفصل شهرک امام حسین(ع) و مشکلات پیرامون آن را متذکر شد و بیان کرد: چند سال پیش به منظور ساماندهی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این نقطه تصمیماتی گرفته شد ولی متاسفانه با گذر زمان بار دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز در آن رونق یافته است.

شریعتی خاطرنشان کرد:‌ برخورد مقطعی با بحث ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق تنها موجب هدر رفت سرمایه‌های مردم و دولت می‌شود و برای جلوگیری از آن نیاز به یک برنامه دقیق است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم سنندج در حال حاضر در این مکان زندگی می‌کنند ولی از داشتن امکانات رفاهی محروم هستند، تصریح کرد:‌ اگر واقعا دادن امکانات رفاهی به این واحدها به خاطر غیرمجاز بودن امکان ندارد نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با انتقاد از اجرایی نشدن تفاهم‌نامه‌‌ها و تعهدات شهرسازی نسبت به شهرداری گفت: سال‌ها از عقد تفاهم‌نامه‌ها می‌گذرد ولی متاسفانه خبری از اجرایی شدن آنها نیست.

شریعتی تصریح کرد: اگر مسکن و شهرسازی به تعهدات قبلی خود از جمله واگذاری زمین فروشگاه رفاه به شهرداری سنندج عمل کند بسیاری از مشکلات و موانع رفع خواهد شد.

وی در پایان افزایش روند رو به رشد ساخت و ساز در چهار منطقه نایسر، ننله، گریزه و عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: جلوگیری از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در این نواحی واقعا از توان شهرداری خارج بوده و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/79002/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول