اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

قرآن مرجعی برای حل مشکلات بشریت / اقدام ارزشمند وزارت ارشاد در حوزه قرآن و عترت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارشاد چندین سال است که فعالیت جدی در حوزه قرآن و عترت دارد، لذا همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با تهران در مشهد هستیم که برپایی این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است.

قرآن مرجعی برای حل مشکلات بشریت / اقدام ارزشمند وزارت ارشاد در حوزه قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر صبح امروز در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرآن و برگزاری چنین نمایشگاه‌های بین‌المللی، بر تمام مسلمانان جهان اسلام و فراتر از آن برای تمام بشریت تاثیرگذار است و باید این حرکت خداپسندانه در طول سال تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: مشهد از دیرباز به دلیل حضور حافظان و قاریان برجسته ام‌القرا نامیده شده است و از سوی دیگر به دلیل وجود مرقد مطهر ثامن‌الحجج (ع) پایتخت معنوی نامیده شده بنابراین با ویژگی‌های یاد شده ضروری است که نمایشگاه قرآن و عترت در اولویت اول در مشهد و سپس تهران برپا شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با کیفیت‌ترین پژوهش‌های قرآنی و نیز تربیت نیروهای قرآنی از جمله حافظان و قاریان با وجود اینکه اینکه این شهر مانند دیگر شهرهای کشور از اعتبارات ملی کمتر برخوردار است گواه بر این ادعا است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین سال است که بر خود وظیفه می‌داند که فعالیت جدی در حوزه قرآن و عترت داشته باشد لذا همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با تهران در مشهد هستیم که برپایی این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است که انتظار می‌رود برگزارکنندگان بر کیفیت آن بیش از کمیت توجه کنند.

وی ادامه داد: امسال ماه مبارک رمضان در فصل تابستان قرار گرفته است که در این ماه بسیاری از دوستداران اهل بیت(ع) برای زیارت به این شهر وارد می‌شوند و نیازمند برخورداری از تفرجگاه معنوی و قرآنی مانند نمایشگاه قرآن و عترت هستند که این مهم وقت بسیاری از زائران را پر می‌کند.

پژمانفر قرآن را مرجعی برای حل مسائل و مشکلات بشر خواند و افزود: باید توجه شود که توانمندی‌های بشر که در این نمایشگاه عرضه می‌شود چه به صورت مکتوب و چه غیرمکتوب الهام گرفته از کلام وحی باشد.

وی افزود: اگر مردم به قرآن و مفاهیم قرآنی آشنا باشند، افراد متخلف در جامعه بسیار کم شده و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه قرآن در ایجاد نشاط معنویی در جامعه تاثیرگذار بوده و می‌تواند ترویج دهنده بسیار مناسب مضامین مذهبی برای نسل جوان جامعه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین سرمایه مسلمانان قرآن و احادیث اهل بیت(ع) است، گفت: بی‌شک نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ترویج آموزه‌های قرآنی و توجه نسل سوم و چهارم انقلاب به قرآن بسیار تاثیرگذار بوده و نقشی تعیین کننده دارد.

 انتهای پیام/70001/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول