اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان:

تولید انبوه قرص آهسته رهش سودآوری ارزی دارد

رئیس جهاد کشاورزی همدان گفت: تولید انبوه قرص آهسته رهش سودآوری ارزی دارد.

تولید انبوه قرص آهسته رهش سودآوری ارزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان همدان، پیشرفت سازمان جهاد کشاورزی استان در سال حماسه سیاسی و اقتصادی را چشمگیر دانست.

وی از شناخته شدن ایران به عنوان چهارمین کشور تولیدکننده قرص «آهسته‌رهش» در دنیا خبر داد و افزود: یک پژوهشگر همدانی توانست به فرمول تهیه این قرص دست یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: ایران بعد از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان چهارمین تولیدکننده این قرص در جهان معرفی شده است.

این مسئول گفت: این قرص که با نام تجاری «آهسته‌رهش» شناخته شده از موادی چون سیلیسیوم، منیزیوم و روی تهیه می‌شود.

رنجبرضرابی ادامه داد: این قرص در معده دام و طیور تعبیه می‌شود و مدت چهار تا هشت ماه آزادسازی آن به منظور تأمین نیاز بدن دام به طول می‌انجامد.

* تولید انبوه قرص آهسته رهش سودآوری ارزی دارد

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به فرمول آزادسازی این قرص ارزش اختراع آن را دوچندان می‌کند، افزود: ترکیب این مواد و عناصر آن با هدف ساخت چنین دارویی برای سایر کشورها نیز میسر است اما معضل اساسی، رسیدن به نحوه آزادسازی و کارکرد این قرص‌هاست که ایران توانست به آن دست یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولید انبوه این قرص در سطح ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و تهیه ارزان‌تر این محصول را از جمله مزایای این اختراع عنوان کرد.

این مسئول از حمایت جهاد کشاورزی استان از این طرح خبر داد و گفت: این اثر از سوی دانشگاه بوعلی سینا ثبت جهانی شد.

رنجبرضرابی از توجه بیش از پیش به کمیت و کیفیت در بخش دام استان خبر داد و افزود: در راستای افزایش تولید و بهبود کیفی دام، گاوداری‌های صنعتی مورد بازبینی و بازرسی قرار گرفتند که این امر منجر به تعطیلی تعدادی از گاوداری‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی شده است.

وی در پایان اذعان داشت: باید جلسه‌ای علنی برگزار شود تا علت تعطیلی این دامداری‌ها و نحوه از سرگیری آن‌ها به صورت موشکافانه و دقیق، با همکاری استانداری، شهرداری‌ها و سایر نهادهای مرتبط بررسی شود.

انتهای پیام/2499/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول