اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

ساخت پارکینگ طبقاتی با الگوی ایرانی اسلامی در سنندج

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از برنامه‌ریزی و هماهنگی برای ساخت پارکینگ طبقاتی با الگوی ایرانی اسلامی در محل دخانیات سنندج خبر داد.

ساخت پارکینگ طبقاتی با الگوی ایرانی اسلامی در سنندج

به خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصادق وجدی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مجلس مدیران استان و جمعی از انبوه‌سازان کردستان در سنندج برگزار شد، با اشاره به موانع پیش‌روی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان اظهار کرد: طرح اراضی سرمایه‌ای بهاران از جمله طرح‌های مهم این اداره‌کل در استان بود که طرح تفکیکی و جانمایی پروژه را از شرایط اولیه به بهترین وضعیت تغییر دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه با تغییراتی که بر روی طرح انجام شد بیش از 30 واحد مسکونی دیگر را به آن اضافه کردیم بیان کرد: اسکلت‌بندی ضعیف آن نیز با پیگیری‌های و اقدامات انجام شده 15 برابر شد.

وجدی تصریح کرد: طرح اراضی سرمایه‌ای بهاران و طرح حافظ بر اساس برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون ماده پنج قرار گرفت که امیدواریم با طرح در صحن کمسیون شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم جدای از جلوگیری از خام‌فروشی زمین موجب جلوگیری از خروج سرمایه از استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با توسعه فرهنگ مشارکت مردمی در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده در استان‌هایی مانند آذربایجان اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه این مهم تاکنون در استان ما به فرهنگ تبدیل نشده و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دارد.

وجدی تشویق و ترغیب صاحبان پلاک‌های ریزدانه بافت‌های فرسوده به انجام کارهای تجمیعی تاکید کرد و گفت: باید با آموزش و تشویق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده آنها را به مشارکت و انجام کار تجمیعی ترغیب کنیم.

وی نقش شهرداری در راستای ساماندهی بافت فرسوده مرکز شهر سنندج را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر شهرداری وارد گود شود و توان آنها به توان شهرسازی اضافه شود قطعا شاهد ساماندهی و خروج بافت فرسوده مرکز شهر سنندج از حالت فعلی خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در مورد بافت فرسوده پشت بازار سنندج نیز اظهار کرد: خرید 247 متر از این بافت باقی مانده بود که خوشبختانه اقدامات خرید آن نیز صورت گرفته که اگر پول آن پرداخت شود می‌توانیم وارد مرحله اصلاح این بافت شویم.

وجدی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه شبکه استان به منظور فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به سمت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ باید از طریق رسانه ملی در قالب ویژه برنامه‌های مختلف اهداف بهسازی بافت‌های فرسوده برای مردم بیان شود.

وی از محل دخانیات در مرکز سنندج نیز به عنوان یکی از لکه‌های مناسب در بافت مرکزی شهر نام برد و گفت: ایجاد پارکینگ طبقاتی در این مکان تنها راه حل رفع مشکلات ترافیکی شهر با توجه به افزایش آمار جمعیت و وسایل نقلیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در چند نقطه جانمایی شده در شهر سنندج را ضروری دانست و بیان کرد: رایزنی‌ها و جلسات متعددی با مدیران و مسئولین دخانیات برگزار کردیم که خوشبختانه آنها نیز موافقت خود را برای واگذاری این لکه ابلاغ کرده‌اند.

وجدی خاطرنشان کرد: بعد از هماهنگی‌های لازم طرح مطالعاتی را شروع و در کوتاه‌ترین زمان کار را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم با الگوی اسلامی ایرانی که برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم آن را به یک نماد برای سنندج تبدیل کنیم.

وی در پایان رفع مشکلات به ویژه تامین اعتبار برای پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام شهر سنندج را از مهم‌ترین اهداف بازدید و سفر معاون وزیر مسکن به استان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز شاهد اتمام و بهره‌برداری هرچه سریعتر از پروژه‌ها و همچنینی رفع مشکلات بحث نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در مرکز استان باشیم.

انتهای پیام/79002/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول