اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون خلیل‌آباد:

توسعه روستاها با افزایش سطح رفاه مردم محقق می‌شود

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی در روستاها نقش به‌سزایی در مدیریت توسعه روستا دارند و توسعه روستایی زمانی تحقق می‌یابد که به سطح معیشت و رفاه مردم توجه شود.

توسعه روستاها با افزایش سطح رفاه مردم محقق می‌شود

هبه گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، حسین نوری ظهر امروز در نشستی با دهیاران بخش مرکزی شهرستان خلیل‌آباد که با حضور بخشداران این مناطق برگزار شد، اظهار کرد: فراهم کردن رشد و توسعه روستاها با مشارکت مردم و تواناسازی آنان و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و حضور همه قشرها به ویژه جوانان، زنان و کشاورزان امکان‌پذیر است.

وی به مسایل امنیتی کار در کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: براساس ماده 87 قانون کار تمام اشخاص حقیقی مکلف هستند برنامه کار و نقشه‌های ساختمانی و طرح‌های خود را از لحظه پیش‌بینی در امر حفاظت و بهداشت کار و اظهار نظر و تایید بازرس کار به ادارات تعاون و کار ارسال کنند.

وی از دهیاران به عنوان بازوان مسئولان در روستاها خواست در بحث ساخت استخرهای کشاورزی علاوه بر نظارت مسئولان ذی‌ربط در مسایل مربوط به ساخت و پیگیری و نظارت بر مدارک و راهنمایی به ادارات کار نیز اقدام کنند تا از حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

نوری با اشاره به بحث تعاون و جایگاه این اصل اقتصادی در کشور گفت: کارهای گروهی در روستاها، بهترین اقدام برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های کوچک و بزرگ با سرمایه‌های اندک مردم و افراد خیر که در قالب شرکت تعاونی انجام می‌شود، می‌تواند در توسعه روستاها نقش بزرگی داشته باشد.

وی با برشمردن نقش تعاونی‌ها به ویژه تعاونی سهام عدالت در شهرستان اظهار داشت: تعاونی سهام عدالت با 50 هزار نفر عضویت در شهرستان خلیل‌آباد یکی از تعاونی ‌های فعال منطقه است که به ارائه خدمات به اعضا مشغول است.

انتهای پیام /70021/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول