اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی خبر داد

آمادگی سازمان تعاون روستایی برای خرید محصولات کشاورزان خراسان‌رضوی

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی گفت: هر محصولی که به عنوان قیمت تضمینی دولت اعلام شده است، سازمان تعاون روستایی آمادگی خرید آن را دارد.

آمادگی سازمان تعاون روستایی برای خرید محصولات کشاورزان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، ایرج ناصری ظهر امروز در جلسه معارفه رئیس جدید اداره تعاون روستایی بردسکن اظهار کرد: محصول کشمش کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد از قیمت تضمینی دولت نسبت به بازار پایین‌تر بود و باغداران این منطقه محصول خود را به قیمت بالاتری در سطح بازار فروختند.

وی به مشکل کودهای شیمیایی در استان اشاره کرد و افزود: در بحث تامین کودهای شیمیایی سازمان تعاون روستایی فقط عامل حمل کننده از شرکت مسئول ارائه خدمات حمایتی به شهرستان‌ها است.

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی گفت: توزیع کودهای شیمیایی با مدیریت‌های جهادکشاورزی است و براساس حواله صادرکننده کود را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

ناصری‌مقدم در بحث خرید محصولات کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی اگر ببیند قیمت محصولی در بازار از قیمت تضمینی دولت پایین‌تر باشد برای اینکه کشاورزان ضرر نکنند وارد خرید می‌شود.

وی همچنین گفت: در بحث خرید توافقی محصولات با توافق خود کشاورزان در صورتی که قیمت آن محصول برای سازمان تعاون روستایی سود داشته باشد وارد خرید می‌شود و امسال سازمان تعاون روستایی محصول گندم را به قیمت مصوب اعلام شده به عنوان عامل برای شرکت غله خریداری و تحویل آن می‌دهد.

معاون سازمان تعاون روستایی استان خراسان‌ رضوی افزود: در بحث سرمایه در گردش برای کشاورزان مشکلی نداریم و شهرستان‌ها می‌توانند در قالب طرح‌های توجیهی به استان ارائه دهند تا نسبت به تامین بودجه اقدام شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ دامپروری و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: با راه‌اندازی بازارها و بازارچه‌های محصولات و بحث بسته‌بندی محصولات صادراتی این شهرستان می‌تواند در استان کار کند و جایگاه آن از موقعیت بالایی برخوردار است.

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی گفت: محصولات بردسکن از جمله پسته، کشمش و زعفران جنبه صادراتی دارد که امید است این امر توسط اداره تعاون روستایی بردسکن انجام شود.

در این جلسه از زحمات و خدمات جلیل روانبخش سرپرست تعاون روستایی بردسکن تجلیل و محمد مهدی رضازاده به عنوان رئیس جدید اداره تعاون روستایی بردسکن معرفی شد.

انتهای پیام/70021/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول