اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تنها بانوی خراسانی دارای دان 6 کاراته در خراسان

مشکلات مالی مانع پیشرفت کاراته بانوان خراسانی است

تنها بانوی خراسانی دارای دان شش کاراته گفت: مشکلات مالی جلوی پیشرفت کاراته بانوان خراسانی را گرفته است.

مشکلات مالی مانع پیشرفت کاراته بانوان خراسانی است

رزدا ضیاشهابی در گفت‎‏وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهارداشت: موضوعات مالی جلوی پیشرفت کاراته بانوان را گرفته است، هیئت کاراته خراسان‌رضوی عملکرد قابل قبولی داشت و همکاری لازم را با ورزشکاران و مربیان زن دارد اما از نظر مالی مشکل داریم و نمی‌توانیم در مسابقات لیگ کشور شرکت کنیم و این مسائل از پیشرفت ما جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اداره کل ورزش استان و فدراسیون کاراته ایران به هیئت استان خراسان‌رضوی کمک مالی چندانی نمی‌کنند و این ورزشکاران هستند که باید هزینه‌های اعزام‌هایشان به مسابقات را پرداخته و به هیئت کمک کنند؛ وقتی هیئت توان مالی ندارد، نمی‌توانیم در لیگ شرکت کنیم.

رئیس سابق کمیته مربیان هیئت کاراته استان خراسان‎رضوی در زمینه با سطح فنی بانوان کاراته کار خراسانی تصریح ‌کرد: بانوان ما توانایی زیادی دارند به طوری که سال گذشته دو کاراته کار ما به اردوی تیم ملی دعوت شدند، سال گذشته مرجان میدانی و زهرا قوچان‌نژاد به اردوی تیم ملی دعوت شدند اما به خاطر باند بازی‌هایی که در تیم ملی بود از اردو خط خوردند.

وی ادامه داد: مشکلات مالی سبب شده دختران خراسانی نتوانند در همه مسابقات به میدان بروند و ورزشکاری که میدان نبیند نمی‌تواند موفق شود.

شهابی که به ‌تازگی توانسته دان شش کاراته را به دست آورد و جزو ده زن ایرانی باشد که بالاتر از دان پنج دارند در زمینه کسب دان شش رشته کاراته می‌گوید: 28 سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم و تلاش زیادی کرده‌ا‌م تا به اینجا رسیدم، در رشته کاراته برای گرفتن هر دان به میزان عدد آن باید صبر کرد، به این معنی که فاصله گرفتن دان دو باید دو سال بعد از گرفتن دان یک باشد و یا فاصله گرفتن دان شش، شش سال بعد از گرفتن دان پنج است و من به تازگی در آزمون کمربند فدراسیون ایران موفق به دریافت دان شش شده و تنها زن خراسانی هستم که این کمربند را دارد.

انتهای پیام/70002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول