اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد

سنجش سلامت 20 هزار نوآموز در گیلان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از ارزیابی سنجش سلامت 20 هزار و 704 نفر نوآموز این استان خبر داد.

سنجش سلامت 20 هزار نوآموز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم صبح امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان این استان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت دانش‌‌آموزان بدو ورود به دبستان از 26 خرداد سال جاری آغاز شده و تا پایان شهریور امسال ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد 30 پایگاه سنجش ثابت و سیار این طرح را اجرا می‌کنند، اذعان کرد: بالغ بر 30 هزار نوآموز گیلان بدو ورود به دبستان سنجش سلامت می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان را در دو مرحله بیان کرد و گفت: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت، پوشش 100 درصدی آن است. 

وی مرحله نخست اجرای طرح مذکور را تست مقدماتی و مرحله دوم نیز تخصصی ذکر کرد.

بشارتی‌مقدم تصریح کرد: در مرحله دوم دانش‌آموزانی که مشکوک به مشکل هستند به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی اجرای طرح سنجش را اطمینان دهنده سلامت نوآموزان دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان همزمان در تمام شهرها و مناطق استان فعال هستند.

این مسئول، تشخیص به‌موقع و پیشگیری از بروز اختلالات شدیدتر بینایی، شنوایی، ذهنی و... را از جمله مزایای طرح سنجش سلامت نوآموزان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت بهترین فرصت برای استفاده از خدمات مشاوران آموزشی و بهداشتی است.

بشارتی‌مقدم با اشاره به نتایج اجرای طرح سنجش سلامت در گیلان متذکر شد: تا هفته دوم اجرای این طرح، تعداد 20 هزار و 704 نفر نوآموز مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: از تعداد مذکور، 18 هزار و 865 نفر نوآموز به مدارس عادی معرفی و یک‌هزار و 839 نفر به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، تعداد 319 نفر از نوآموزان مشکوک به مشکل بینایی و 388 نفر نیز مشکوک به مشکل شنوایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح سنجش سلامت، تعداد 892 نفر نوآموز موفق به کسب نمره لازم در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی نشدند.

بشارتی‌مقدم، 240 نفر نوآموز را مشکوک به بیش از یک مشکل ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول