اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول دولت دهم صورت گرفت

اختصاص 11.5میلیارد تومان اعتبار برای مناطق عشایری اصفهان

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: در طول دولت دهم 11 و نیم میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مناطق عشایری استان اختصاص یافته است.

اختصاص 11.5میلیارد تومان اعتبار برای مناطق عشایری اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر مرادی پیش از ظهر امروز در سیزدهمین جلسه شورای عشایری استان با تأکید بر اینکه جامعه عشایری کشور بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر است، اظهار کرد: البته 53 هزار نفر از جامعه عشایری کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی و خدمات‌رسانی به عشایر به عهده سازمان امور عشایر ایران و واحد‌های تابعه استانی قرار دارد، اضافه کرد: براساس آئین‌نامه ساماندهی به زندگی عشایر مصوبه هیئت وزیران سال 1384، ساماندهی عشایر شامل ساماندهی کوچ، ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای شاخص‌های برخورداری، خدمات عمرانی و زیر‌بنایی است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه این ساماندهی در قالب چهار طرح کلی خدمات‌رسانی به کوچندگان، جایگزینی سوخت فسیلی، مطالعات جامع و عملیات اجرایی اسکان است، تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش استان اصفهان با انجام اقدامات و تلاش‌های بسیاری دفتر آموزش عشایر را در اصفهان راه‌اندازی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی دفتر آموزش عشایر در اصفهان، نیاز‌های سواد‌آموزی و آموزش دانش‌آموزان عشایر ساماندهی می‌شود، ادامه داد: در طول دولت دهم 11 و نیم میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مناطق عشایری استان اختصاص یافته است.

مرادی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها راهکاری برای ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مناطق عشایری استان محسوب می‌شود، ابراز کرد: تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، طرح مقابله با خشکسالی، رسیدگی به وضعیت مناطق محروم و اختصاص اعتبارات یارانه علوفه به عنوان بخشی از عملکرد این اداره در مناطق عشایری استان محسوب می‌شود.

وی به پروژه‌های مهم صورت گرفته در چهار سال نخست دولت دهم در مناطق عشایری استان اصفهان اشاره کرد و افزود: توزیع سیلندر گاز در مناطق عشایری، احداث جاده، تیغ‌زنی و بازگشایی جاده‌های عشایری، احداث خط انتقال آب با لوله کشاورزی و احداث خط انتقال آب با لوله شرب از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان در پایان متذکر شد: در چهار ساله دولت دهم به 500 خانوار عشایر در استان اصفهان به منظور اسکان کمک شده و در زمینه آبرسانی به عشایر استان نیز در این مدت همه ساله به پنج هزار خانوار آبرسانی شده است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول