اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام فلسطینی خبر داد

تعهدات کتبی آمریکا به فلسطینیان در خصوص مرجعیت مذاکرات سازش

یک مقام مسئول فلسطینی از تعهدات کتبی آمریکا به طرف فلسطینی در خصوص مرجعیت مذاکرات سازش خبر داد.

تعهدات کتبی آمریکا به فلسطینیان در خصوص مرجعیت مذاکرات سازش

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه فلسطینی نوشت که در جریان آخرین گفت‌وگوهای وزیر خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وی تعهدات کتبی به طرف فلسطینی در خصوص مرجعیت مذاکرات، کاهش ساخت‌وسازها در شهرک‌های اسرائیلی، آزادی اسرای ماقبل توافقنامه اسلو ارائه کرد و همین امر فلسطینیان را به بازگشت به مذاکرات تشویق کرد.

این مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، گفت که «جان کری» در دیدار اخیر با «محمود عباس» در رام‌الله، نامه مکتوب به عباس ارائه کرد که در آن تاکید شده است که مذاکرات بر اساس مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 اجرا خواهد شد و دو طرف باید از اقداماتی که بر نتایج این مذاکرات تاثیر می‌گذارد، پرهیز کنند.

اشاره این مقام فلسطینی به خودداری اسرائیل از اعطای مجوز ساخت‌وساز در شهرک‌ها و خودداری طرف فلسطینی از مراجعه به سازمان ملل در طول مذاکرات است همچنانکه این نامه بر تعهد طرف آمریکایی مبنی بر تلاش برای آزادی اسرای ماقبل توافقنامه اسلو طی چند مرحله تاکید دارد.

این تضمین آمریکا پس از آن صورت گرفت که طرف فلسطینی نسبت به طرح کری به دلیل عدم اعلام پایبندی اسرائیل به آن، اعتراض کرد و کری پیش از رفتن به رام‌الله و دیدار با عباس و توافق درباره ازسرگیری مذاکرات سازش از مقر اقامت خود در امان با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد و سپس به دیدار عباس در رام‌الله رفت و درباره ازسرگیری مذاکرات سازش توافق کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به محض آنکه کری رام‌الله را ترک نمود، اعلام کرد که پیشرفت‌هایی حاصل شده که زمینه بازگشت به مذاکرات را فراهم ساخته است اما با این حال برخی موارد هنوز نیاز به حل‌وفصل دارد.

این در حالی است که وزیر اسکان تندرو اسرائیلی اعلام کرد که تل‌آویو هرگز شهرک‌سازی‌ها را متوقف نخواهد کرد بلکه آن را افزایش خواهد داد.

«اوری اریئیل» گفت: اگر همه تصور می‌کنند که اسرائیل شهرک‌سازی‌ها را متوقف خواهد کرد، اشتباه می‌کنند، ما شهرک‌سازی‌ها را در مناطق ضروری افزایش خواهیم داد.

وی در خصوص آزادی اسرای فلسطینی نیز تصریح کرد که این کار، امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند و به نفع اسرائیل نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول