اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با رئیس جمهور مصر

شاه اردن بر حمایت از گزینه‌های ملت مصر تاکید کرد

شاه اردن که امروز در سفری اعلام نشده به قاهره رفته بود در دیدار با رئیس جمهور موقت مصر بر حمایت امان از گزینه‌های ملت مصر تاکید کرد.

شاه اردن بر حمایت از گزینه‌های ملت مصر تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «عبدالله دوم» شاه اردن حمایت از گزینه‌های ملی ملت مصر به منظور دستیابی به امنیت و ثبات در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

دفتر پادشاهی اردن به دنبال سفر امروز عبدالله دوم به قاهره، بیانیه‌ای صادر و طی آن تاکید کرد: شاه اردن در دیدار با «عدلی منصور» در کاخ الاتحادیه تاکید کرد که اردن دائما بر حمایت از گزینه‌های ملی ملت مصر و یاری این کشور برادر به منظور عبور از شرایط کنونی و دستیابی به امنیت و ثبات حریص است.

عبدالله دوم همچنین در این دیدار بر اهمیت همکاری همه گروه‌های سیاسی مصر به منظور حفظ وفاق و توافق ملی در مرحله آینده به گونه‌ای که جایگاه مصر و نقش مهم آن در محیط عربی و منطقه‌ای را تقویت کند، تاکید کرد.

دو طرف همچنین مسائل منطقه خاورمیانه از جمله تلاش‌های صورت گرفته برای ازسرگیری مذاکرات سازش با هدف تحقق تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و تحقق امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت‌های آن را مورد بررسی قرار دادند.

عبدالله دوم و عدلی در این دیدار اوضاع سوریه را نیز بررسی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌حل فراگیرد بحران سوریه تاکید کردند.

دو طرف همچنین تصریح کردند که نسبت به تداوم هماهنگی و مشورت در خصوص مسائل مختلف عربی و منطقه‌ای به منظور مقابله با چالش‌های مختلف، حریص هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول