اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش فلسطینی، اسرائیلی و بین‌المللی به از سرگیری مذاکرات سازش

اعلام وزیر خارجه آمریکا مبنی بر دستیابی به توافق برای ازسرگیری مذاکرات سازش واکنش‌های متفاوت فلسطینی، اسرائیلی و بین‌المللی را به همراه داشت.

واکنش فلسطینی، اسرائیلی و بین‌المللی به از سرگیری مذاکرات سازش

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کری» در پایان ششمین دور سفر خود به منطقه پس از چهار روز مذاکرات فشرده با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی، اعلام کرد که به توافقی برای تعیین اساس ازسرگیری مذاکرات سازش دست یافته است و قرار است مذاکره‌کنندگان فلسطینی و اسرائیلی برای دیدار و ازسرگیری مذاکرات سازش به واشنگتن سفر کنند.

استقبال جامعه جهانی

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام این توافق را «تحول مثبت» توصیف و در عین حال دو طرف را به شجاعت و مسئولیت بیشتر برای ادامه این تلاش‌ها جهت دستیابی به ایده دو دولت تشویق کرد.

سخنگوی رسمی دفتر «تونی بلر» فرستاده کمیته چهارجانبه صلح نیز اعلام کرد که این یک دستاورد بزرگ برای جان کری و تیم وی است و ما از آغاز مجدد مذاکرات استقبال می‌کنیم و تمایل داریم در مسیر همکاری با همه طرف‌ها به منظور تضمین تحقق دو دولت قدم برداریم.

لیونی: سال‌های بن‌بست دیپلماسی رو به اتمام است

«زیپی لیونی» مسئول پرونده مذاکرات با تشکیلات خودگردان نیز با استقبال از اعلامیه کری تاکید کرد: ماه‌های طولانی با شک و تردید و بدبینی گذشت اما امروز سال‌های بن‌بست دیپلماسی روبه اتمام است.

لیونی قرار است به زودی با عریقات در واشنگتن دیدار و گفت‌وگوهای اولیه بر اساس آنچه کری اعلام کرد، آغاز شود.

تشکیلات خودگردان: هنوز برخی موارد نیاز به توضیح دارد

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که هنوز برخی موارد به توضیح و پیدا کردن راه‌حل در خصوص ازسرگیری مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی نیاز دارد.

وی افزود: اگر امور مطابق آنچه که می‌خواهیم پیش برود در آن صورت کری از «صائب عریقات» و نماینده اسرائیلی برای دیدار در واشنگتن به منظور اجرای گفت‌وگوهای اولیه طی روزهای آینده، دعوت خواهد کرد.

مخالفت حماس با ازسرگیری مذاکرات سازش

جنبش حماس مخالفت خود با هر گونه ازسرگیری مذاکرات سازش را اعلام و تاکید کرد که «محمود عباس» تنها نماینده خودش است.

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس گفت که جنبش حماس اعلامیه کری برای بازگشت به مذاکرات را رد می‌کند.

وی افزود: بازگشت تشکیلات خودگردان به مذاکره با رژیم اشغالگر، خارج از اجماع ملی است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین: ازسرگیری مذاکرات سازش «خودکشی سیاسی» است

جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن مخالفت با بازگشت مجدد به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مذاکرات به دور از چارچوب سازمان ملل و قطعنامه‌های آن به منزله خودکشی سیاسی است.

در بیانیه جبهه خلق آمده است که بازگشت به مذاکرات سازش، دست رژیم اشغالگر و دولت افراطی آن را برای ارتکاب جرایم علیه فلسطینیان، سرزمین و مقدسان آن، باز می‌‌گذارد.

جبهه مذکور از رهبران فلسطینی خواست تا به سازمان‌هایی بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی و توافقنامه‌های ژنو بپیوندند و حقوق فلسطینیان را تباه نکنند.

مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال 2010 به دنبال اصرار این رژیم برای تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی متوقف شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول