به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت یداللهی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت سوادآموزی در این شهرستان اظهار کرد: دوره تحکیم دوره پیشگیری از بازگشت به بیسوادی است.
وی با اعلام برگزاری جلسه توجیهی دوره تحکیم سوادآموزی اظهار داشت: ایجاد ارتباط میان سوادآموزان و آموزش مهارتهای اساسی زندگی و همیشگی شدن یادگیری از اهداف این دوره به شمار میرود.
یداللهی با تاکید بر اینکه دوره تحکیم به میزان 70 ساعت حضوری و 130 ساعت غیرحضوری برگزار شد، گفت: این دوره به میزان 35 جلسه برای 30 نفر از آموزشدهندگان و 360 سوادآموز صورت گرفت.
وی تصریح کرد: دوره تحکیم به منظور تثبیت خواندن و نوشتن و تعمیق روخوانی قرآن و مهارت حساب کردن برگزار شده است.
مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه الگوی برنامهای در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین به شمار میرود، تاکید کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، همه برنامههای مدارس در این راستا تدوین و اجرایی میشود.
حمید محمدنسب با بیان اینکه استفاده از روشهایی به منظور تغییر نگرش به مدارس در اهداف پژوهشی و تربیتی سند تحول بنیادین قرار دارد، افزود: بر اساس این رویکرد باید تلاش کنیم تا دانشآموز و معلم بیشترین تمایل را به حضور در مدرسه داشته باشند.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید دانشآموزان باید در امر آموزش مشارکت فعال داشته باشند، یادآور شد: تشکیل گروههای آموزشی در پایهها و کلاسهای مختلف با حضور دانشآموز موجب نمایان شدن استعداد فردی و تمایل به تحقیق و پژوهش در دانشآموزان میشود.
وی بهرهگیری از تجربیات دیگران و به روز بودن اطلاعات مدیران را از ضروریات دانست و گفت: همفکری افراد با یکدیگر در میان مدیران و معلمان و شورای آموزگاران، سبب پیشبرد امور آموزشی و تربیتی مدرسه میشود.
انتهایپیام/86011/ح30/ض1002