اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین جشن گلریزان صورت گرفت

کمک 4.2 میلیارد ریالی خیرین کاشانی به محکومان مالی

مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه و انجمن حمایت از زندانیان کاشان از کمک 4 میلیارد و 250 میلیون ریال خیرین برای آزادی 63 نفر محکومین مالی و دیه غیرعمد در ششمین جشن گلریزان خبر داد.

کمک 4.2 میلیارد ریالی خیرین کاشانی به محکومان مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی فرزانه شنبه شب در ششمین جشن گلریزان شهرستان کاشان که در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزار شده بود اظهار داشت: این میزان کمک خیران نسبت به کمک‌های جشن گلریزان سال گذشته این شهرستان برابری می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 63 نفر زندانی محکوم مالی و دیه غیرعمد با حدود 2.5 میلیارد تومان بدهی در انتظار کمک خیران برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هستند.

مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه کاشان یادآور شد: سال گذشته 277 نفر از زندانیان محکوم مالی و دیه غیرعمد در شهرستان کاشان با پرداخت بیش از 97 میلیارد ریال از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور و ستاد دیه شهرستان کاشان، وام‌های ستاد دیه کاشان و بانک‌های عامل ملت و تجارت، بیمه و قبول اعسار، صندوق خسارت و مشاوره از بند رها شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری نیز 73 نفر از محکومان به پرداخت دیه غیرعمد و مالی این شهرستان به همت این ستاد با محکومیت مالی بیش از 29 میلیارد ریال با کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور، ستاد دیه کاشان و صندوق خسارات، وام بانک‌های ملت و تجارت، قبول اعسار و مشاوره از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه کاشان متذکر شد: از اول مردادماه سال 87 یعنی زمان تأسیس ستاد دیه شهرستان کاشان تا پایان سال 91، یک‌هزار و 442 پرونده زندانیان محکوم به دیه غیرعمد و محکومان مالی در شهرستان کاشان مختومه شده است.

فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه ستادهای دیه در سراسر کشور فقط در مراکز استان‌ها تأسیس می‌شوند ابراز داشت: شهرستان کاشان در کشور تنها شهرستانی است که دارای ستاد دیه است.

رئیس ندامتگاه شهرستان کاشان نیز در این آیین بیان داشت: تعداد 63 نفر زندانی که به علت جرایم غیرعمد تصادف، مهریه، چک‌های برگشتی در بند هستند در انتظار کمک خیران برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده به سر می‌برند.

مصطفی کیشانی فراهانی خاطرنشان کرد:  بدهی هر یک از این تعداد زندانی محکوم مالی و دیه غیرعمد متفاوت است و با توجه به نوع جرایم محاسبه شده است.

وی شرکت خیرین در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد و محکوم مالی را توفیقی برای آنان در راستای کمک به هم نوع در بند و شادی کانون خانواده زندانیان دانست.

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان نیز در این مراسم عنوان کرد: برای کشور امام زمان(عج) که پیرو مکتب اهل‌بیت و آموزه‌های دینی است حتی یک نفر زندانی نیز بر آن زیاد است.

عبدالرضا مدرس‌زاده تصریح کرد: زندانی درون زندان هیچ مشکلی ندارد اما خانواده‌های افراد گرفتار در بند هستند که با هزاران مشکل آشکار و پنهان در جامعه مواجه بوده و نیازمند حمایت خیرین هستند تا سرپرست خانواده آنان را به آغوش آنان برگردانند. 

وی کمک‌های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را توفیق الهی و ذخیره آخرت برای آنان دانست و گفت: حضور خیرین در جشن گلریزان یک توفیق الهی است زیرا باعث می‌شود تا استخوان‌های شیطان خرد شود.

مدرس‌زاده اضافه کرد: شکستن استخوان شیطان را تنها دو زمان می‌توان شنید یکی زمان اقامه نماز اول دیگری زمانی که مؤمنی برای انجام کار خیری اقدام می‌کند. 

ششمین جشن گلریزان شهرستان کاشان برای آزادی زندانیان مالی و دیه غیرعمد توسط ستاد دیه شهرستان کاشان و با همکاری ندامتگاه کاشان و ستادهای دیه شهرستان آران و بیدگل، نطنز و بادرود و با حضور مسئولان ستاد دیه و رؤسای دادگستری این شهرستان‌ها در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزار شد. 

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول