اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

درآمد حاصل از آبگرم‌های استان اردبیل صرف عمران روستاها خواهد شد

استاندار اردبیل گفت: درآمدهای حاصل از آبگرم‌های موجود در استان صرف عمران و آبادانی روستایی خواهد شد.

درآمد حاصل از آبگرم‌های استان اردبیل صرف عمران روستاها خواهد شد

اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: درآمدهای حاصل از آبگرم‌های معدنی استان با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان و هماهنگی همکاران آب منطقه‌ای در روستاهای استان هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: درآمدهای به وجود آمده از آبگرم‌ها به جیب آب منطقه‌ای می‌رود در حالی که در مناطق روستایی ما با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم و از سوی دیگر در مناطقی که این آبگرم‌ها وجود دارد شهرداری‌ها با زحمات فراوان در تمیزی و نظافت این شهرها کوشا هستند و هیچ چیز عاید شهرداری‌ها نمی‌شود و درآمد برای آب منطقه‌ای و انجام نظافت برای شهرداری‌هاست که در این میان فقط آب منطقه‌ای سود می‌برد.

وی در خصوص درآمد حاصل از حریم شهرها نیز گفت: درآمد حاصل از حریم شهرها با مراجعه به قانون اصولا باید در روستاها هزینه شود و متاسفانه از این بابت بین شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها هماهنگی وجود ندارد.

وی از فرمانداران و شهرداران تابعه استان خواست تا ظرف 10 روز آینده این موضوع را تعیین تکلیف و به استانداری اعلام نمایند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر به دنبال تولید هستیم پس باید به روستاها اهمیت دهیم و این اهمیت چیزی جز حمایت از روستائیان در عرصه تولید نیست.

نیکزاد تصریح کرد: امسال به علت کاهش نزولات آسمانی شاهد بروز مشکل کم آبی در روستاهای استان هستیم و روستائیان در مراجعه و دیدارهای خود فقط مطالبه آب شرب را می‌نمایند و هیچ چیز برای آن‌ها که در روستاها هستند مثل آب آشامیدنی با ارزش نیست.

نیکزاد به وجود آبگرم‌های متعدد در استان اشاره کرد و گفت: هر چند درآمدهای آبگرم‌های استان صرف هزینه‌های آب منطقه می‌شود اما ما به لحاظ این که این آبگرم‌ها متعلق به استان هستند با برنامه‌ریزی درآمد حاصل از آن‌ها را در عمران روستایی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل استاندار اردبیل آب شرب را اولویت اصلی فعالیت دستگاه‌های زیربط در روستاها عنوان نمود و افزود: آب شرب نیاز اساسی زیست در روستاها است و تلاش خواهیم کرد که این مشکل در کوتاهترین زمان حل شود.

انتهای پیام/62008/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول