اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکواندو کار البرزی صاحب مدال نقره جهان شد

هادی مستعان تکواندوکار البرزی تیم ملی موفق شد مدال نقره وزن دوم مسابقات قهرمانی تکواندو جهان را از آن خود کند.

تکواندو کار البرزی صاحب مدال نقره جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش استان البرز، بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو جهان (2013 مکزیک) در حال برگزاری است که دو ملی‌پوش این رقابت‌ها را نمایندگان استان البرز تشکیل می‌دهند.

هادی مستعان نماینده شایسته استان البرز در وزن دوم رقابت‌هایش را با پیروزی یک بر صفر برابر تکواندوکار آذربایجان آغاز کرده بود، در ادامه راه 11 بر سه حریف خود از هندوراس را شکست داد، سپس هفت بر شش "ژائو شیای" از چین را مغلوب کرد.

در یک چهارم نهایی مستعان موفق شد هاینر اویدو از کاستاریکا را با حساب 12 بر 9 از سد راه بردارد و در نیمه‌نهایی نیز حریف برزیلی‌اش را در راند طلایی شکست داد و به فینال راه یافت.

نماینده وزن دوم تکواندو کشورمان در آخرین مبارزه به مصاف "چاتائه مون" از کره جنوبی رفت، تکواندوکار 22 ساله‌ای که در رقابت‌های جهانی دانشجویان در سال 2012 بر سکوی اول ایستاده بود.

مبارزه این دو میلی‌متری پیش می‌رفت تا در نهایت حریف کره‌ای موفق شد با نتیجه 9 بر هشت صاحب برتری شود و به مدال طلا دست یابد.

مستعان در شرایطی توانست در نخستین روز مسابقات تکواندو قهرمانی جهان بر سکوی دوم بایستد و نشان نقره را به گردن آویزد که تکواندو ایران بعد از مسابقات جهانی 2005 مادرید که بهزاد خداداد صاحب نشان نقره شده بود، در هشت سال اخیر نتوانسته نماینده خود در این وزن را روی یکی از سکوهای جهانی ببیند.

انتهای پیام/2302/ک/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول