اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

احتمال بحران آب در استان مرکزی وجود دارد/ ‌چاه‌های غیر‌مجاز ‌مسدود شود

استاندار مرکزی خواستار مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در شهرهای مختلف استان شد و گفت: ‌به دلیل افت سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از شهرها شاهد مشکل کم‌آبی هستیم که این در آینده برای استان مشکل‌آفرین خواهد بود.

احتمال بحران آب در استان مرکزی وجود دارد/ ‌چاه‌های غیر‌مجاز ‌مسدود شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از شهرهای استان هر ساله به دلیل کم آبی با مشکل خشکسالی مواجه می‌شوند، مدیریت بهینه مصرف آب امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کمبود آب خسارت‌های غیر‌قابل جبرانی به بخش کشاورزی و توسعه این بخش می‌زند که لازم است مسئولان این بخش با مدیریت بر منابع آبی از بروز مشکل در بخش کشاورزی جلوگیری کنند.

استاندار مرکزی گفت: متاسفانه به دلیل افت سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از شهرها شاهد مشکل کم‌آبی هستیم که این در آینده برای استان مشکل‌آفرین خواهد بود.

شعبانی‌فرد بر لزوم مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز تاکید کرد و ادامه داد: تدوین طرح‌های جامع در حوزه منابع آبی،  گسترش آبیاری بارانی، برقی کردن چا‌ه‌ها و جلوگیری از استفاده انشعابات غیر مجاز از اقدامات اساسی در زمینه مدیریت مصرف آب است که باید مسئولان در این زمینه با جدیت عمل کنند.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه در فصل تابستان میزان مصرف آب به طور طبیعی افزایش می‌یابد از شهروندان عزیز درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و این نعمت خدادادی را بیهوده هدر ندهند.

استاندار مرکزی افزود: این استان علاوه بر بخش صنعت در حوزه کشاورزی نیز سهم به سزایی در تامین نیازهای کشور داشته و علاوه بر تامین نیاز داخل بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی را به خارج از استان صادر می‌کند.

عباس مظفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با اشاره به مشکلات کم آبی در برخی از روستاهای شازند از تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی وضعیت آب این روستاها خبر داد و گفت: با توجه به استقرار صنایع آب بر در اطراف پتروشیمی و پالایشگاه شازند سفره‌های آب زیرزمینی در این شهر کاهش و اکثر روستاهای اطراف با مشکل کم آبی مواجه شده‌اند که تلاش داریم در این کمیته مشکلات موجود را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/87001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول