اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان خبر داد

فعالیت 4 هزار حلقه چاه غیر مجاز در همدان/ مسدودیت چاه‌های غیر مجاز

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان با اشاره به فعالیت بیش از 4 هزار حلقه چاه غیر مجاز در همدان از مسدود شدن این چاه‌ها در صورت ادامه برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی خبر داد.

فعالیت 4 هزار حلقه چاه غیر مجاز در همدان/ مسدودیت چاه‌های غیر مجاز

صفرعلی کمندانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه کاهش 40 درصدی بارش سالانه، همدان را جزو کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور قرار داده است، افزود: بهره‌برداری و فعالیت بیش از 4 هزار حلقه چاه غیر مجاز نیز بر کم‌آبی همدان تأثیر گذاشته است.

وی با اشاره به برخی برداشت‌های بیش از حد مجاز از آب سفره‌های زیرزمینی اذعان کرد: برداشت‌های بیش از حد مجاز، سطح آب موجود در دشت‌های همدان و بهار را به حدود چهار متر کاهش داده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان با تأکید بر اینکه آب زیرزمینی از منابع استراتژیک محسوب می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه حدود 80 درصد نیازهای ما از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود، لازم است که همه این موضوع را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که دارندگان چاه‌های غیر مجاز به ادامه برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی ادامه دهند، نسبت به مسدود شدن چاه‌ها اقدام می‌شود.

کمندانی با اشاره به اینکه آبی که در رودخانه‌ها جاری شد نیز حاکی از کاهش 75 درصدی آب امسال بود، یادآور شد: با توجه به عدم بارش برف به میزان بالا و افزایش دمای هوای همدان امسال همدان با مشکل آب مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان با افزایش دوره‌های آبیاری در کاهش مصرف آب نقش دارند، اظهار کرد: کشاورزان با خودداری از کشت مجدد نیز می‌توانند در رعایت مصرف بهینه دخیل باشند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان ابراز داشت: بخش صنعت نیز با بازگرداندن آب مصرفی خود به چرخه تولید، می‌تواند مصرف آب خود را کاهش دهد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امسال همدان به لحاظ بی‌آبی، سال استثنایی را پیش‌ رو دارد که با رعایت همه اقشار مردم می‌توان این تنش را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول