اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم خبر داد

حضور 120 دانش آموز سمیرمی در طرح نشاط معنوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: طرح تابستانه نشاط معنوی در چهار بقعه و امامزاده و با حضور بیش از 120 دانش آموز در شهرستان سمیرم در حال برگزاری است.

حضور 120 دانش آموز سمیرمی در طرح نشاط معنوی

علی مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از اجرای طرح نشاط معنوی توسط اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: این طرح به‌ منظور غنی‌سازی هرچه بیشتر اوقات فراغت دانش‌آموزان در حوزه مباحث دینی در امامزاده سلطان ابراهیم و امامزاده 5تن سمیرم، امام زاده بی بی ناز بانو شهر حنا و امامزاده بی بی گل خاتون شهر کمه در حال اجرا است.

وی از حضور بیش از 120 دانش آموز سمیرمی در این طرح خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح چهار مبلغ بومی، چهار مربی قرآن(خانم) و نیز یک مربی قرآنی از دانشگاه علوم قرآنی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اشاره به اینکه کلاس‌ها به صورت رایگان برای دانش آموزان برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح تابستانه نشاط معنوی از 8 تیرماه آغاز شده و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

وی تقویت بنیه دینی و استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستان را برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: در طول اجرای طرح مسابقاتی برگزار می‌شود و به شرکت کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

مبشری برگزاری کلاس‌های قرآنی روخوانی، روانخوانی، ترجمه و مفاهیم، اعتقادات و داستان‌های ائمه معصومین را از جمله برنامه‌های این طرح دانست و گفت: کتاب‌های آموزشی ویژه دوره ابتدایی کتاب الفبا تا خدا، کتاب ویژه مقطع راهنمایی سی راه بی نشانه و کتاب ویژه مقطع متوسطه نردبان‌‌ها و پرتگاه‌‌های زندگی است که در این طرح آموزش داده می‌‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم این طرح بتواند در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، موثر واقع شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امامزاده در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول