اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اعلام برنامه‌های طرح نشاط معنوی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به تبیین برنامه‌های طرح نشاط معنوی در این استان پرداخت.

اعلام برنامه‌های طرح نشاط معنوی در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان  کهگیلویه و بویراحمد گفت و اظهار کرد: این طرح از هشتم تیرماه آغاز شده و تا 25 مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

موسوی با بیان این‌که هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح معنوی است، تصریح کرد: با اجرای این طرح گروه هدف در قالب برنامه‌های مختلف آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایش نشاط و شادابی در بین نسل جوان، اجرای طرح نشاط معنوی هر ساله در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در طرح تابستانی نشاط معنوی امسال 17 طلبه اعزامی از قم و 25 طلبه اعزامی نیز در رابطه با ماه مبارک رمضان از قم در بقاع متبرکه استان حضور دارند که برنامه‌های مختلفی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر برنامه‌ریزی جهت ارتقاء سطح معارف و اعتقادات نسل جوان و در راستای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و انس نوجوانان و جوانان با این اماکن متبرکه اجرا می‌کنند.

آشنایی جوانان با مبانی دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

موسوی طرح نشاط معنوی را بستر‌ساز انس و الفت نسل جوان با اماکن متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در جهت تربیت دینی نسل جوان بهره گرفت. 

وی حضور مبلغان دینی در اجرای طرح نشاط معنوی را یکی از نقاط مثبت اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر روحانیت با نوجوانان و جوانان زمینه تعمیق باورهای دینی را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه به سایر برنامه‌های اجرایی در بقاع استان اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم جشن به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومان (ع) و همچنین برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت ائمه از سایر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف در مناسبت‌های مختلف است.

موسوی  اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن کریم با همکاری صدا و سیما، استانداری، دفتر و ستاد امام جمعه یاسوج، دارالقرآن سازمان تبلیغات و اوقاف و امور خیریه استان هر روز تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 17:30دقیقه با حضور مردم یاسوج در مصلای این شهر را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

وی دعوت از قاریان مصری در روزهای 11 و 12 ماه مبارک رمضان در استان را بخش دیگری از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان ذکر کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن امکانات و آماده کردن بقاع متبرکه هم به منویات رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عمل و شرایطی مهیا کنیم تا اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در آستان مقدس امامزادگان در محیطی مذهبی و معنوی سپری شود.

انتهای پیام/82009/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول