اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

پیشبرد امور شهری نیازمند تعامل با ارگان‌های دولتی است

شهردار زنجان با اشاره به همسانی جایگاه شهرداری با دیگر ارگان‌ها در کشور گفت: پیشبرد امور شهری نیاز به تعامل با ارگان‌های دیگر از جمله نهادهای دولتی دارد.

پیشبرد امور شهری نیازمند تعامل با ارگان‌های دولتی است

حبیب یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در مقابل لوایح مطرح شده در شورا که به نفع شهر و شهروندان نبوده ایستادگی کرده‌ام، افزود: با استفاده از تجربه 20 ساله خود همواره برای تصویب لوایحی که به نفع شهر است تلاش کرده و در غیر این صورت دیدگاه‌های خود را بیان کرده‌ام.

وی به کارشناسی بودن اختلاف دیدگاه‌های خود با اعضای شورا اشاره کرد و افزود: عدم به وجود آمدن چالش در این مورد به دلیل کارشناسی بودن اختلاف سلیقه است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه بیشترین اعتراضات به مصوبات شورا در زمان مدیریت وی انجام شده است، اضافه کرد: این اعتراضات به صورت کتبی ارائه شده است.

وی شهرداری را یک نهاد عمومی غیر‌دولتی عنوان کرد و گفت: امور شهری بدون تعامل با اعضای شورا و نهادهای دولتی پیش نمی‌رود.

یگانه بر لزوم حفظ قداست و جایگاه شورای شهر که نمایندگان مردم هستند، تاکید کرد و ادامه داد: باید مستحضر بود که امور شهری بدون تعامل و هماهنگی بین نهادهای دولتی و غیر‌دولتی پیش نمی‌رود.

وی به حمایت‌های مسئولان استانی برای اجرای پروژه‌های شهری در زنجان اشاره کرد و افزود: برخی پروژه‌های شهر زنجان بدون حمایت مسئولان استانی امکان عملیاتی شدن پیدا نمی‌کرد.

شهردار زنجان به حل برخی مشکلات با سابقه 10 ساله در سطح شهر در چند وقت اخیر با همکاری مسئولان دولتی اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این مشکلات تغییر کاربری‌های خیابان اول شهرک کارمندان است که به زودی به صورت نهایی حل می‌شود.

وی با اشاره به متفاوت بودن ساختار و جایگاه شهرداری‌ها در ایران در مقایسه با دیگر نقاط جهان اضافه کرد: بر اساس قوانین ایران شهرداری در جایگاهی همسان با دیگر ارگان‌ها قرار گرفته است؛ از این رو شهرداری برای موفقیت در امور شهری باید با ارگان‌های دیگر تعامل داشته باشد.

یگانه تعامل بر روی اهداف را از جمله راهکارهای پیشبرد امور شهری در زنجان اعلام کرد و گفت: مدیران امور شهری با همت و هماهنگی می‌توانند امور شهری مانند زنجان را تسهیل کنند.

انتهای پیام/73004/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول