اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اردبیل می‌تواند پایتخت گردشگری کشور باشد

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌هایی مانند شورابیل، رودخانه بالیقلو، آثار تاریخی منحصر بفرد و ... این امکان را می‌دهد که اردبیل را می‌توان به قطب اصلی گردشگری کشور تبدیل کرد.

اردبیل می‌تواند پایتخت گردشگری کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در جمع منتخبان جدید شورای شهر اردبیل اظهار داشت: با عنایت به پتانسیل‌هایی که وجود دارد اردبیل می‌تواند پایتخت گردشگری کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی مانند شورابیل، رودخانه بالیقلو، آثار تاریخی منحصر بفرد و ... این امکان را می‌دهد که اردبیل را به قطب اصلی گردشگری کشور تبدیل کرد و تحقق این امر همکاری و تعامل همه مسئولان را می‌طلبد.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های کارشناسی شده در کار گروه‌های تخصصی دفتر نمایندگی خود در خصوص حوزه شهری اشاره کرد و یادآور شد: طرح‌هایی در خصوص گردشگری، پیاد‌ه‌رو‌های شهری، فضاهای سبز، ساماندهی حریم معابر شریانی، راه‌اندازی قطارهای شهری، طراحی معابر و ... تهیه شده که تفصیل آن در اختیار اعضای شورای شهر اردبیل قرار می‌گیرد.

افضلی‌فرد همچنین از برگزاری جلسات متعدد با شهرداران مناطق سه و چهار خبر داد و گفت: در این جلسات مصوباتی داشتیم که برخی از آنها اجرا شده و برخی نیز در حال اجرا شدن می‌باشد که خوشحالی اهالی را در این خصوص فراهم آورده است.

وی از جمله مشکلات این مناطق را کمبود اساسی خدمات شهری، فرسوده بودن اکثریت بافت‌های ساختمانی، مالکیت قولنامه‌ای، وجود مشاغل کاذب و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و مشکلات زیست محیطی برشمرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید کاری کرد که شهروندان این مناطق خود را شهروند درجه یک احساس کنند نه درجه دو عنوان کرد: ما برای همه مشکلاتی که اشاره شد راه حل‌ها و پیشنهاد‌هایی داریم که همه اینها را در اختیار اعضای شورای اسلامی قرار می‌دهیم تا در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته شود.

افضلی‌فرد بر تعامل بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اردبیل تاکید کرد و بیان داشت: با تقویت تعامل فی‌مابین که کاملاً کاربردی و حقیقی باشد امیدواریم کارهایی را انجام دهیم که منافع و مصالح استان را فراهم آورد.

وی محوریت تعامل فی‌مابین را تدوین برنامه‌هایی برای ایجاد خوشبختی در بین مردم عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شورای شهر جدید به گونه‌ای است که می‌تواند مشکلات و گره‌های بزرگ را حل و فصل کند.

افضلی‌فرد عضویت خود در کمیسیون اصل 90 که یک کمیسیون سیاسی است و عضویت در کمیته حل اختلاف شوراهای اسلامی استان اردبیل را ظرفیتی برای تقویت و اجرایی کردن برنامه‌های شوراها دانست و آمادگی خود را برای تعامل هر چه بیشتر با اعضا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین اعضای منتخب شورای شهر اردبیل نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل شهری و تعامل با نمایندگان و دیگر مسئولان استانی پرداختند.

تقویت درآمد‌زایی شهرداری، نگاه ریشه‌ای به مشکلات شهری، استفاده از توان عمومی برای رفع معضلات، تشکیل جلسات کارشناسی برای تدوین برنامه‌ها، برنامه محور بودن شورای جدید، جذب سرمایه‌گذاران و جذب بودجه ملی، نگرش علمی و فنی به مسائل مرتبط با شورا و داشتن افق دور و آینده‌نگری در تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها از جمله موارد مطروحه توسط اعضای منتخب شورای شهر اردبیل بود.

انتهای پیام/62007/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول