اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

حماسه 24 خرداد، از بارزترین نمودهای رعایت حقوق شهروندی بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رعایت حقوق شهروندی، با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای در حماسه 24 خرداد به بهترین شکل نمود پیدا کرد.

حماسه 24 خرداد، از بارزترین نمودهای رعایت حقوق شهروندی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندی استان، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای نظام در بحث رعایت حقوق شهروندی، مشارکت سیاسی بوده است که در 24 خرداد امسال نیز با تمام تبلیغات منفی دشمن علیه نظام اسلامی، در عالی‌ترین سطح محقق شد و حقوق شهروندی به بهترین شکل نمود پیدا کرد.

وی با تاکید بر اهمیت بحث حقوق شهروندی در جامعه اسلامی، گفت: فلسفه رسالت پیامبران و تعالیم الهی برای احقاق حقوق شهروندی اجتماعی و فردی بوده و آنها برای آماده کردن و سوق دادن بشر به سوی یک زندگی متعالی، متمدن و بانشاط مبعوث شده‌اند.

نصرتی افزود: نزول قرآن برای کرامت بخشیدن به جایگاه و شان و منزلت انسان بوده و آن را تعریف و تبیین می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به بحث‌هایی که امروزه به عنوان حقوق بشر و حقوق حیوانات در دنیا مطرح است، گفت: هزار و چهارصد سال قبل تمام این آموزه‌ها در دین اسلام بیان شده و بیانات معصومین مملو از این آموزه‌هاست.

نصرتی با بیان اینکه احقاق حقوق شهروندی در گرو همدلی و رعایت حقوق متقابل حکومت و مردم نسبت به یکدیگر و همچنین مردم نسبت به یکدیگر است، افزود: شهروند مناسب شهروندی قانونمدار است که به حقوق دیگران آشنا بوده و به آن احترام می‌گذارد و در برابر رعایت حقوق دیگران احساس مسئولیت می‌کند.

وی اظهار داشت: همه اقشار جامعه دارای تکالیف و وظایفی هستند که باید به صورت آگاهانه و عالمانه به آنها عمل شود تا شاهد جامعه‌ای باایمان و باانضباط باشیم.

نصرتی همچنین با اشاره به بحث اهمیت رعایت حجاب در جامعه، گفت: حجاب یک بحث شکلی و بیرونی است و باید بر اساس موازین اسلامی رعایت شود و عفاف یک امر باطنی است، همه باید پاکدامن و عفیف باشند و اگر جامعه‌ای بخواهد به سوی کمال، رشد و بالندگی برسد الزاما باید عفیف و نجیب باشد.

انتهای پیام/60002/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول