اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

واگذاری حضانت 21 کودک به خانواده‌های قمی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: سال گذشته حضانت 21 کودک که 13 نفر از آنان دختر و هشت نفر پسر بودند به خانواده‌های حائز شرایط واگذار شد.

واگذاری حضانت 21 کودک به خانواده‌های قمی

مریم علی‌شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین برخی اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان قم در سال گذشته برای حفظ کیان خانواده و مقابله با برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در خانواده اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 159 خانواده غیرمستمری ‌بگیر زیر پوشش این دفتر از حمایت‌های بهزیستی برخوردار هستند که از این تعداد 285 خانواده در روستا و مابقی در شهر زندگی می‌کنند.

وی مبارزه با کودک آزاری، پدیده طلاق، ساماندهی و اسکان دختران فراری را از جمله وظایف دفتر امور اجتماعی بانوان ذکر کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت کودکان بد سرپرست و ساماندهی و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست نیز از دیگر وظایف این دفتر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با بیان اینکه بهزیستی برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست پناهگاهی مطمئن است بیان داشت: در استان قم شش مرکز شیرخوارگاه برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست فعال هستند.

وی ادامه داد: از شش مرکز نگهداری کودکان در استان قم پنج مرکز به صورت دولتی و یک مرکز هم به صورت خصوصی به فعالیت می‌پردازند.

علی‌شیری ابراز داشت: با تغییر نگرشی که در بین مردم جامعه به وجود آمده است خانواده‌هایی که با مشکل ناباروری روبه رو هستند نسبت به جایگزینی و پذیرش کودکان بی‌سرپرست در خانواده اقدام می‌کنند.

وی افزود: متقاضیان نگهداری از کودک به دفتر امور کودک بهزیستی مراجعه کرده و پس از درخواست فرزندخواندگی، شرایط ایشان مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن به خانواده متقاضی گواهی حضانت ارائه خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم از واگذاری حضانت 21 کودک در طول سال گذشته به خانواده‌های قمی خبر داد و گفت: خانواده‌های قمی حضانت 13 دختر و هشت پسر را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه برخی از کودکانی که حضانت آنان به خانواده‌های حائز شرایط واگذار شده به سن رشد رسیده و برای ازدواج آماده می‌شوند بیان کرد: در همین راستا سال گذشته سه دختر به خانه بخت رفتند.

علی‌شیری با بیان اینکه مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر 65 مهد خصوصی و 11 روستا مهد در استان قم فعالیت دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم ادامه داد: در مهدهای ذکر شده 770 مربی از 9 هزار و 348 کودک نگهداری می‌کنند.

انتهای پیام/78005/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول