اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

1200 کیلومتر از راه‎های گلستان خط‎کشی می‎شوند

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: حدود یک‎هزار و 200 کیلومتر از راه‎های روستایی و اصلی استان گلستان تا پایان سال مالی 1392 خط‎کشی خواهند شد.

1200 کیلومتر از راه‎های گلستان خط‎کشی می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان، علی‎بخش رستمی اظهار داشت: مجموع قراردادهای خط‎کشی در راه‎های روستایی 420 کیلومتر و در راه‎های اصلی 770 کیلومتر است که امیدواریم براساس برنامه زمان‎بندی و با اولویت مناطق شهری، روستایی، توریستی و گردشگری پرتردد استان تا پایان سال مالی 1392 خاتمه یابد.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش ایمنی محورهای ارتباطی، از ابتدای سال‎جاری تاکنون 614 کیلومتر از راه‎های اصلی و فرعی این استان، خط‎کشی شده‎اند.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان اذعان داشت: این میزان، از مجموع یک‎هزار و 200 کیلومتر از عملیات راهداری خط کشی بوده که از ابتدای سال‎جاری تاکنون اجرا شده است.

به گفته وی، 281 کیلومتر از این عملیات در راه‎های روستایی و 333 کیلومتر، در راه‎های اصلی صورت گرفته است.

رستمی خاطرنشان کرد: هزینه در نظر گرفته شده برای اجرای این عملیات، بیش از 12 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: توسکستان، مرزنکلاته به قلعه‎جیغ در علی‎آبادکتول، قرنجیک‎ها به خواجه‎نفس در بندرترکمن و بی‎بی شیروان به گنبدکاووس (جاده آلمان)؛ عمده محورهای روستایی و محورهای کلاله – مراوه‎تپه، مراوه‎تپه – سه راه اینچه‎برون، سه راهی مرز(آق‎قلا) و محور آزادشهر- مینودشت- گالیکش و تونل جنگل گلستان در زمره محورهای اصلی اولویت‎دار برای خط‎کشی در استان قرار گرفته‎اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان گلستان یادآور شد: در سال عمرانی گذشته، 2 هزار و 200 کیلومتر از راه‎های روستایی و 2 هزار و 850 کیلومتر از راه‎های اصلی استان از محل اعتبارات ملی، استانی نگهداری این راه‎ها خط‎کشی شدند.

حدود 5 هزار کیلومتر از راه‎های اصلی، فرعی و روستایی کشور در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول