اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

ورزش هیچ منافاتی با روزه ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ورزش هیچ منافاتی با روزه ندارد و ورزشکاران می‌توانند در ماه رمضان نیز به فعالیت‌های ورزشی خود بپردازند.

ورزش هیچ منافاتی با روزه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی شامگاه جمعه در بازدید از محل برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان اظهار داشت: روزه‌داری آیینی است مقدس که در دین اسلا‌م و بسیاری از ادیان دیگر برای تزکیه روح و جسم به آن سفارش شده و ورزشکاران نیز می‌توانند ضمن روزه‌داری به فعالیت‌های ورزشی نیز بپردازند.

وی تصریح کرد: روزه‌داری فواید بسیار برای حفظ سلامتی بدن انسان دارد و موجب تزکیه و تهذیب نفس و خودسازی انسان می‌شود.

مدیرکل ورزش و  جوانان استان مرکزی با بیان اینکه روزه‌داری و انجام ورزش نه تنها از نظر اعتقادی، بلکه از دیدگاه عقلی و منطقی دو عمل و فریضه فوق‌العاده مؤثر و تأثیرگذار در تقویت و سلامت جسم و روح انسان هستند، ادامه داد: ورزشکاران می‌توانند با رعایت یک برنامه غذایی مناسب مواد لازم برای بدن خود را تامین کرده و به فعالیت‌های ورزشی نیز بپردازند.

ملکی افزود: روزه این امکان را به روزه‌دار می‌دهد تا طی زمانی که این فریضه را انجام می‌دهد حرکات ورزشی ساده‌ای را انجام دهد و سلامت بدن خود را همچنان حفظ کند.

وی با اشاره به  فواید و اثرات مثبت و مطلوب ورزش صحیح بر روزه‌داری گفت: ورزش باعث جلوگیری از تجمع بافت چربی در بدن شده و سوخت و ساز بدن را تسهیل می‌کند، همچنین موجب افزایش تحمل، صبر، اعتماد به نفس و کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

معاون ورزش و جوانان استان مرکزی نیز پیرامون فعالیت‌های ورزشی این اداره در ماه رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 144 عنوان برنامه ورزشی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید که از این تعداد 111 عنوان برنامه ویژه آقایان و 33 برنامه ویژه بانوان است.

عباس محمدی متذکر شد: این مسابقات در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی، شطرنج و پینگ‌پنگ و با عنوان مسابقات جام رمضان برگزار می‌شوند.

این مسئول از ورزشکاران خواست به منظور جلوگیری از سرگیجه و سردرد بعد از تمرین دو ساعت قبل از افطار به انجام فعالیت‌های سبک ورزشی بپردازند.

انتهای پیام/87002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول