اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد:

فیلم‌سازی قرآنی اولویت وزارت ارشاد / تولید آثار فاخر قرآنی رسوایی تکفیری‌ها را در پی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسوایی افراط‌گرایانی چون تکفیری‌ها و سلفی‌ها که تصمیم به معرفی اسلام نادرست دارند باید با تولید آثار فاخر قرآنی صورت گیرد.

فیلم‌سازی قرآنی اولویت وزارت ارشاد / تولید آثار فاخر قرآنی رسوایی تکفیری‌ها را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد حسینی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: رسوایی افراط‌گرایانی چون تکفیری‌ها و سلفی‌ها که تصمیم به معرفی اسلام نادرست دارند، باید با تولید آثار فاخر قرآنی صورت گیرد.

وی ادامه داد: قرآن دریای عمیقی است که هر قدر بیشتر بدانیم باز هم مطالب جدیدی برای دانستن وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس مجموعه‌ای گردآمده از پژوهشگران، هنرمندان و دانشمندان است، گفت: این مجموعه برای معرفی قرآن و آیات مبین آن جمع شده‌اند و به نوعی می‌خواهند درس عدالت را که اصل مهم جامعه اسلامی است، به پا دارند.

حسینی تصریح کرد: مشهد مقدس از حیث اینکه پایتخت معنوی بوده، باید به بحث قرآن و عترت جدی‌تر بپردازد و مسئله سبک زندگی قرآنی و فرهنگ رضوی که شعار نمایشگاه بوده را به خوبی محقق کند.

وی با تأکید بر اینکه حکومت‌داری، دولت‌داری و مبانی قانون اساسی باید بر مبنای قرآن کریم باشد، عنوان کرد: قرآن و درس‌های قرآنی باید در تمام صحنه‌های زندگی فردی و اجتماعی نمود داشته باشد و مسئله دولت‌داری و سیاست باید تحت تأثیر معارف قرآنی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور بخش حوزوی، بخش دانشگاهی و نشر الکترونیک در نمایشگاه قرآن، اذعان داشت: باید بدانیم ما هنوز در آغاز راه هستیم و مسئله مهم این است که ارتباط میان اندیشمندان، فیلم‌سازان و هنرمندان برای تولید آثار فاخر و ارزنده قرآنی بیشتر شود.

حسینی در پایان بیان داشت: اولویت وزارت فرهنگ در سال‌های اخیر تولید (فیلم‌سازی قرآنی) آثار قرآنی فاخر بوده است.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول