اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل به صورت تلویحی تحولات مصر را کودتا نامید

صدراعظم آلمان امروز در کنفرانسی خبری با درخواست مجدد آزادی رئیس جمهور مخلوع مصر، به صورت تلویحی خلع وی از قدرت را کودتا نامید.

مرکل به صورت تلویحی تحولات مصر را کودتا نامید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورلدبولتن، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز در جریان کنفرانس خبری مهمی که بخش عمده آن به توضیح درباره جاسوسی های اخیر آمریکا از آلمان اختصاص داشت، به تحولات اخیر مصر و ترکیه نیز اشاره کرد.

وی بار دیگر درخواست خود مبنی بر آزادی محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر را تکرار کرد و گفت که اهمیتی نمی دهد که برخی کشورهای اروپایی آنچه در مصر رخ داد را کودتا نمی دانند.

صدراعظم آلمان از همه طرف ها در مصر خواست که از این به بعد در پیگیری راهکاری سیاسی برای حل مسایل موجود مشارکت کنند.

مرکل همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر سیاست های آتی وی درباره ترکیه در صورت انتخاب مجدد در انتخابات پارلمانی گفت که سیاستهای کنونی تغییری نمی کنند و گفت که در دوران ناآرامی در پارک گزی دیداری با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نداشته است و تحولات را گیدو وستروله وزیر خارجه پیگیری کرده است.

وی در این مورد گفت: من از تحولات اخیر در ترکیه شوکه نشدم و امیدوارم که مردم ترکیه از بخت خود برای دستیابی به حقوقشان به خصوص وقتی که تظاهرات می کنند, برخوردار شوند.

مرکل در این کنفرانس خبری همچنین از سیاستمداران آلمانی خواسته بود تا برای دریافت پاسخ از طرف آمریکایی درباره جاسوسی های اخیر صبر کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول