اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کردستان:

شورای نگهبان پاسدار احکام دین اسلام است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کردستان گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی و پاسدار احکام دین اسلام است.

شورای نگهبان پاسدار احکام دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهروز مهتابی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: در همان روزهای پیروزی انقلاب ملت ایران با توجه به قانون اساسی که برگرفته از قرآن است نوع حکومت خود را مشخص و از مسئولین حکومتی خواستند بر طبق قرآن حکومت و احکام دین اسلامی را جاری کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کردستان افزود: به منظور تحقق این انتظار قانون اساسی و افرادی که این قانون را نوشته‌اند نیاز به وجود نهادی برای حفاظت و صیانت از احکام و دستورات دین اسلام را ضروری دیدند.

مهتابی افزود: براساس اصل 91 قانون اساسی به منظور پاسداری از احکام دینی مبین اسلام و قانون اساسی شورای نگهبان با ترکیب مشخص شکل گرفته و فعالیت خود را به صورت رسمی از تیرماه 59 کار خود را رسما آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که از دوازده عضو تشکیل شده‌ است، تصریح کرد: 6 عضو از این دوازده تن فقه‌ایی هستند که با حکم رهبر عزل و نصب می‌شوند و 6 عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و اعلام نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

به گفته رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کردستان، تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی و صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به استثنای انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به تایید این شورا برسد.

مهتابی در ادامه به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت:‌ تک‌تک آرای مردم در انتخابات 24 خرداد ماه با وجود تبلیغات سوء دشمنان آری دوباره به نظام مقدس جمهوری اسلامی و لبیک به رهبر معظم انقلاب بود.

وی تصریح کرد:‌ ملت بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی با وجود تلاش‌ها و توطئه‌های شبانه روزی دشمنان برای خدشه‌دار کردن انتخابات با حضور یکپارچه خود در شعبات اخذ رای رویای دشمنان را به کابوس تبدیل کردند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کردستان از انتخابات‌ در ایران اسلامی به عنوان سالم‌ترین انتخابات در دنیا نام برد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ساز و کار انتخابات طوری طراحی شده است که جای هیچگونه تخلفی در آن وجود ندارد.

مهتابی با بیان اینکه برگزاری انتخابات از زوایای مختلف قابل تحلیل است بیان کرد: انتخابات به جهت اجرا و غیره قابل تحلیل بوده اما بهترین شاخصه انتخابات در ایران اسلامی سالم بودن آن است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ شورای نگهبان با توجه به اینکه حتی کوچکترین شکایتی از استان‌های مختلف کشور گزارش نشد صحت انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد.

انتهای پیام/79002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول