اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

میخ انحصارطلبی اخوان‏المسلمین در پای خودش فرو رفت

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد از انحصارطلبی و قدرت‏طلبی اخوان‏المسلمین مصر گفت: میخ انحصارطلبی و قدرت‏طلبی این گروه در پای خودش فرو رفت.

میخ انحصارطلبی اخوان‏المسلمین در پای خودش فرو رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر، نتوانست این کشور را مدیریت کند و در نهایت انحصارطلبی و قدرت‏طلبی اخوان‏المسلمین چنین شرایطی را این مصر به وجود آورد.

وی افزود: مصر یک کشور با تمدن و با سابقه فرهنگی است که بسیاری از گروه‏ مختلف سیاسی و مذهبی را در خود جای داده و از این لحاظ با سایر کشورهای عربی تفاوت دارد؛ لذا وقوع چنین شرایطی در چنین کشوری جای تامل دارد.

مرسی با الگوگیری از عراق باید در داخل سعه‏صدر نشان می‏داد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اخوان‏المسلمین سابقه 80 ساله فعالیت در مصر را دارد و در این مدت از صحنه سیاست به دور بود.

نورمفیدی با بیان اینکه مرسی دو راه بیشتر در پیش نداشت، توضیح داد: ایجاد تعادل در مصر و استفاده از تمامی گروه‏های سیاسی در قدرت و دیگری حفظ قدرت با انحصارطلبی و قدرت‏طلبی راه‏های پیش‏روی مرسی بودند که وی راه دوم را انتخاب کرد.

به گفته وی، مرسی با الگوگیری از عراق باید در داخل کشور سعه‏صدر نشان می‏داد تا از وقوع حوادث تلخ در این کشور جلوگیری می‏شد.

بودجه بهزیستی مطابق با نیازهای این سازمان نیست

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با گرامیداشت هفته اکرام خاطرنشان کرد: اداره‏کل بهزیستی استان در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه کودکان بی‏‌سرپرست را تحت‏ پوشش خود درآورده است و در برنامه‏‌ای که چند شب گذشته به مناسبت هفته اکرام برگزار کرده بودند من دوستی و الفت بین این کودکان و مربیانشان را مشاهده کردم.

نورمفیدی با تصریح اینکه اگر این کودکان در جوامع رها می‏شدند معلوم نبود چه بلایی به سر آنها می‏آمد؟ از کافی نبودن بودجه آنها انتقاد کرده و خواستار کمک مالی توانمندان به نیازمندان تحت‏ پوشش بهزیستی شد.

وی همچنین هفته ایتام را گرامی داشت و گفت: تا جایی که من اطلاع دارم کمیته امداد امام خمینی (ره) در حد توان برای کمک به نیازمندان جامعه تلاش می‏کند.

کمک‏های مردمی باید برای رفع نیازهای نیازمندان استفاده شوند

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه مددجویان باید به سمت خودکفایی هدایت شوند، افزود: از کمک‏های مردمی باید در راه کمک به نیازمندان استفاده و از هزینه این کمک‏ها برای رفع نیازهای اداری پرهیز شود.

نورمفیدی در ادامه فلسفه روزه‏ گرفتن را تقوا، سلامتی جسم، تحمل رنج گرسنگی، تشنگی و نداری و خودسازی برشمرد و عواملی همچون کنترل نکردن سایر اعضای بدن، پرخوری بعد از افطار تا سحر و خوابیدن زیاد را موانع رسیدن به اهداف روزه عنوان کرد.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول