اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

بهره‌مندی 72 هزار نفر مددجو از خدمات بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: 72 هزار نفر مددجویان زیرپوشش بهزیستی گیلان از خدمات تخصصی این نهاد بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 72 هزار نفر مددجو از خدمات بهزیستی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در بین صلاتین نماز جمعه این شهر با اشاره به فعالیت سازمان بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی از سال 59 با هدف حمایت از محرومان و معلولان تاسیس شد و از آن زمان تاکنون فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی برای مددجویان و معلولان متنوع است، افزود: اکنون 72 هزار نفر مددجو از خدمات تخصصی بهزیستی گیلان استفاده می‌کنند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: از این تعداد 33 هزار نفر در بخش توانبخشی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی بازگرداندن معلولان به اجتماع را از اهداف بهزیستی عنوان کرد و گفت: برای خدمات‌رسانی به معلولان 84 مرکز در استان به صورت مستقیم فعالیت دارند که 5 هزار و 70 مددجو زیرپوشش آن هستند.

این مسئول، از ثبت تعداد بالغ بر 32 هزار نفر معلول در رده‌های مختلف در بانک اطلاعاتی بهزیستی خبر داد و اذعان کرد: با اجرای طرح CBR به دنبال شناسایی افراد معلول در روستاها هستیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان خدمات این نهاد را در دو بخش معلولان و آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و یادآور شد: ساماندهی افراد آسیب‌پذیر از جمله برنامه‌های حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی است.

وی بیشترین فعالیت‌های نگه‌داری معلولان و سالمندان گیلان را توسط بخش خصوصی و مراکز خیریه عنوان کرد و متذکر شد: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز نگه‌داری شبانه‌روزی در گیلان است.

کوچکی‌نژاد، پیشگیری از معلولیت را جزو اهداف مهم بهزیستی گیلان ذکر کرد و افزود: با پیشرفت‌های علمی معلولیت‌ها قبل از تولد پیشگیری می‌شود.

وی یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد را در بحث ژنتیک عنوان کرد و یادآور شد: هنوز در بحث مشاوره ژنتیک فرهنگ‌سازی نشده است و مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج از معلولیت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار را از دیگر اهداف این نهاد ذکر کرد و متذکر شد: 35 هزار نفر از جمله زنان بی‌سرپرست، ایتام و آسیب‌دیدگان اجتماعی زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

به گفته وی، 13 خانه شبانه‌روزی گیلان برای نگه‌داری فرزندان بی‌سرپرست فعال است که تمام این مراکز به صورت خیریه اداره می‌شود.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه اکنون 181 کودک زیرپوشش این مراکز هستند، خاطرنشان کرد: 436 کودک یتیم با هزینه بهزیستی نزد خویشاوندان خود زندگی می‌کنند.

وی ساماندهی 71 کودک خیابانی توسط بهزیستی گیلان را از جمله اقدام‌های دیگر بهزیستی استان در سال گذشته بیان کرد.

این مسئول، از اطعام دو هزار نفر در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در رشت خبر داد و اذعان کرد: در مجموع 50 هزار نفر توسط افراد خیر در شب میلاد امام حسن مجتبی (ره) اطعام می‌شوند.

به گزارش فارس، آدینه مهد نیز امروز در مکان مصلای نماز جمعه رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول