اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دهاقان:

دهاقان، مستعدترین مکان برای سرمایه گذاری است

شهردار دهاقان گفت: شهرستان دهاقان با وجود ظرفیت‌های فراوان و آب و هوایی مطلوب، بهترین شهر برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف است.

دهاقان، مستعدترین مکان برای سرمایه گذاری است

شهاب ثابت راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شهرستان دهاقان به عنوان یک شهر با طبیعت و نعمت‌های خدادادی بی نظیر، مستعد سرمایه گذاری در گردشگری و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم شهر دهاقان در فصول کشت و کار به شغل کشاورزی و باغداری می‌پردازند، گفت:‌ شهر دهاقان در امر محصولات کشاورزی دارای بهترین  نوع کیفیت لوبیا چیتی و در محصولات باغی یکی از بهترین شهرهای ارائه کننده گردو در کشور است.

هم جواری و هم مرزی دهاقان از شاخصه‌های موقعیتی آن است.

شهردار دهاقان در ادامه با اشاره مختصری به موقعیت جغرافیایی و هم مرزی شهر دهاقان با شهرستان‌های مهم استان افزود: شهر دهاقان از لحاظ مرز جغرافیایی از یک سو به شهری با طبیعت بکر سمیرم و از سوی دیگر با شهر صنعتی مبارکه هم مرز است.

وی تاکید کرد: با توجه به باز شدن مسیر مواصلاتی و ترانزیتی  اصفهان، ایذه، شهر دهاقان در چند سال اخیر در یک موقعیت خوب و استراتژیک حمل و نقلی قرارگرفته است که این امر کمک شایانی به صادرات محصولات کشاورزی و باغداری این شهر نموده است.

ظرفیت بی نظیردهاقان برای جذب گردشگران طبیعت

ثابت راسخ گریزی با تاکید بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهر دهاقان گفت: یکی از دشت‌های زیبا و بکر در کشور دشت لاله‌های واژگون در منطقه آستانه شهر دهاقان است که رویش گل‌های لاله واژگون در فصل بهار چشم هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای را می‌نوازد و دل او را به این نعمت خداوندی پیوند می‌زند.

وی تصریح کرد: دشت آستانه در شهر دهاقان دارای ظرفیت بسیار زیادی برای جذب هم وطنان و هم استانی‌ها دارد، چرا که در فصل بهار، رویش گل‌های آن و در فصل زمستان بارش خوب برف، ایجادکننده محیطی مناسب و تفریحی، سیاحتی برای انجام ورزش‌های زمستانی سالم برای خانواده‌های محلی و استانی فراهم کرده است.

هدیه شهرداری به شهروندان، منطقه بزرگ گردشگری اردسته است

شهردار دهاقان در ادامه به اهمیت جایگاه توریسم و جذب گردشگر داخلی و خارجی در مدیریت‌های شهری اشاره و عنوان کرد: شهرداری دهاقان با اولویت قرار دادن این موضوع در سر فصل اولویت‌های کاری خود در جهت رفاه حال شهروندان و همشهریان خود، درصدد تکمیل پروژه بزرگ و ماندگار منطقه گردشگری اردسته در این شهرستان است.

ثابت راسخ ابراز داشت: منطقه گردشگری اردسته با وجود وسعت بسیار خوب خود از لحاظ متراژی و داشتن فضایی بسیار مناسب حال خانواده‌های ایرانی و وجود نعمت‌های خدادادی بکر و کم نظیری چون چشمه سارهای طبیعی و درختان گردو به عنوان هدیه‌ای ماندگار به شهروندان از سوی شهرداری مطرح گردیده است.

وی افزود: منطقه گردشگری اردسته در فضایی به مساحت 100 هکتار با همکاری شهروندان و سرمایه گذاران و همت و تلاش مستمر کارکنان خدوم شهرداری، در حال آماده سازی امکانات رفاهی، تفریحی همچون رستوران، هتل گردشگری ، شهربازی برای کودکان و بزرگ سالان، پیست‌های ورزشی چون کارتینگ، پینت بال و سکوها و آلاچیق‌هایی برای استراحت شهروندان و گردشگران است.

دهاقان آماده جذب هرگونه سرمایه بخش خصوصی است

شهردار دهاقان تصریح کرد: در صورت تکمیل و بهره برداری منطقه گردشگری اردسته، این منطقه یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور مطرح می‌شود.

وی اعلام کرد:شهرداری دهاقان در این راستا آماده خدمت رسانی و همکاری با کلیه ارگان‌ها و سرمایه گذران بخش خصوصی است و با آماده سازی و ارائه پروژه‌هایی با میزان سرمایه از 50 میلیون تومان تا 20 میلیارد تومان، سرمایه گذاران را برای رسیدن به یک سود مناسب یاری می‌رساند.

مشکل بافت فرسوده دهاقان در حال بررسی و رفع مشکل است

شهردار دهاقان در ادامه از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در درون شهر را رسیدگی به وضعیت بافت‌های فرسوده اعلام کرد و گفت: شهرستان دهاقان با بیش از 100 هکتار بافت فرسوده  به عنوان یکی از شهرهایی است که باید تصمیمات جدی و سریعی برای حل این مشکل برای آن گرفته شود.

وی از جدیت، قاطعیت و مساعدت‌ها ی خوب دولت نهم و دهم و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر در چند ساله اخیر خبر داد و افزود: شهرداری دهاقان با اولویت قرار دادن این موضوع در مباحث برنامه‌های عمرانی خود و با تدوین برنامه جامع عمرانی پنج ساله برای این شهرستان و رایزنی‌های انجام شده با مسئولین استانی به منظور پرداخت وام‌های مناسب با شرایط خوب به شهروندان، درصدد حل مشکل بوده است.

آمار بیکاری دردهاقان بالاتر از میانگین استانی است

ثابت راسخ از مهاجر فرست بودن شهر دهاقان به شهرهای هم جوار شهرستان دهاقان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌جواری این شهرستان با شهر مبارکه، سمیرم و شیراز، شهروندان دهاقانی در فصول غیر کشت و زراعت برای تأمین معاش و کسب و کار به این شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما امیدوار هستیم با توجه به تعاملات و همکاری‌های خوبی که بین مسئولین شهری و شهرداری دهاقان با جامعه تحصیل کرده دانشگاهی در این شهر شده، به تصمیمات خوبی برای حل این مشکل برسیم و بتوانیم قدم‌های مؤثرتری در مسیر رفاه حال بیشتر شهروندان برداریم.

ثابت راسخ خبر داد: طبق گزارشات ارائه شده از سوی دستگاه هاو مسئولین مربوطه در جلسات رسمی، میزان بیکاری در این شهرستان 8/16 درصد است که این آمار بالاتر از درصد میانگین بیکاری در استان بوده و انشا الله با رونق  فضای کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی کشور در روزهای آتی این میزان به عددی یک رقمی تبدیل شود.

انتهای پیام/63001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول