اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال رامسر:

تمام رامسری‌ها از سال آینده کارت هوشمند ملی می‌گیرند

رئیس ثبت احوال شهرستان رامسر از صدور کارت ملی هوشمند برای تمام رامسری‌ها از سال آینده خبر داد.

تمام رامسری‌ها از سال آینده کارت هوشمند ملی می‌گیرند

ربیع‌الله کوزه‌گر رئیس ثبت احوال شهرستان رامسر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان داشت: باید تاریخ ولادت‌ها زیر 15 روز و تاریخ وفات افراد زیر 10 روز به ثبت برسد که این موضوع در حدود 98 درصد در شهرستان رامسر به موقع انجام می‌شود.

 کوزه‌گر اظهار داشت: حدود دو درصد باقی‌مانده مربوط به ثبت به موقع تاریخ ولادت، مربوط به ولادت، ازدواج‌های صیغه‌ای و فرزندخواندگی‌ها است که به ما اطلاع داده نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: ما آمادگی داریم برای تمام شهروندان رامسری که تغییر آدرس محل سکونت دادند، کارهای ثبت احوالی برای درج این تغییرات را به صورت رایگان انجام دهیم.

این مسئول افزود: امسال برای خانواده شهدا و افراد زیر پوشش، برنامه صدور کارت ملی هوشمند را در دستور کار داریم که  در سال آینده برای همه افراد این کار عملی می‌شود و دیگر نیازی نیست که مردم کارت‌های مختلف را با خود حمل کنند بلکه تمام اطلاعات آن‌ها در همان کارت ملی هوشمند ذخیره می‌شود و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با تشکیل آرشیو الکترونیکی در اداره ثبت احوال رامسر، خدمات مربوط به شناسنامه که در سال‌های گذشته فقط در محل صدور شناسنامه خدمات داده می‌شد راه‌اندازی شده است.

کوزه‌گر جمعیت شهرستان رامسر را حدود 70 هزار نفر اعلام کرد. 

رئیس ثبت احوال رامسر با عدم ارائه آمار وقوع طلاق به علت فقدان دفتر طلاق در رامسر اظهار داشت: در سال 1391 در رامسر، 912 نفر به دنیا آمدند، 431 نفر فوت شدند و 759 ازدواج نیز به ثبت رسید.

انتهای پیام/86024/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول