اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه‌های فلسطینی طرح صلح جان کری را رد کردند

رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی و کمیته‌های مرکزی جنبش فتح و سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) امروز پس از برگزاری نشستی در رام‌الله گفتند طرح صلح وزیر خارجه آمریکا را رد کردند.

گروه‌های فلسطینی طرح صلح جان کری را رد کردند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران گروه‌های فلسطینی که امروز پنجشنبه در نشستی با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در رام‌الله گردهم آمده بودند، با اکثریت آرا پیشنهاد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را مبنی بر از سرگیری مذاکرات سازش با صهیونیست‌ها رد کردند.

مصطفی البرغوثی نماینده مستقل فلسطینی گفت: بیشتر گروه‌های فلسطینی در نشست امروز کادر رهبری فلسطین در رام الله که به ریاست محمود عباس برگزار شد با پیشنهادهای کری برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل مخالفت کردند.

واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: کمیته‌ای برای تهیه پاسخ به پیشنهادات وزیر آمریکایی تشکیل می‌شود.

البرغوثی گفت: عباس در نشست امروز رهبران فلسطینی که اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین و نمایندگانی از گروه‌های فلسطینی در آن حضور داشتند شرح مفصلی از پیشنهادهای کری برای از سرگیری مذاکرات ارائه کرد اما بیشتر گروه‌ها با بازگشت به مذاکرات بر اساس پیشنهادهای جان کری مخالفت کردند.

وی افزود: جان کری هیچ تضمینی درباره توقف شهرک سازی ارائه نداد و مبنای تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای 1967 در طرح وی نیامده است.

ابویوسف تاکید کرد: تا زمانی که اسرائیل این حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نشناسد مذاکرات صلح بازگشتی ندارد.

البرغوثی نیز تاکید کرد: رهبری فلسطین از سوی دولت آمریکا و کشورهای اروپایی برای بازگشت به مذاکرات تحت فشارهای زیادی است اما ما نمی‌توانیم اشتباه توافقنامه اسلو را تکرار کنیم و در حالی که شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها ادامه دارد مذاکرات را از سر بگیریم.

وی افزود: از سر گیری مذاکرات در سایه شهرک سازی‌ها سرپوشی برای افرایش شهرک سازی‌ها و چپاول سرزمین‌های فلسطینی است.

برغوثی ادامه داد: نتانیاهو به کری تعهدی برای توقف شهرک سازی‌ها و قبول راه حل تشکیل دو کشور به عنوان اساس مذاکرات نداده است و این خود نشان می‌دهد که نخست وزیر اسرائیل خواهان مذاکرات جدی که به صلح واقعی منجر شود، نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول