اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در گلستان:

ذکر هر انسانی عامل خوشبختی و بدبختی اوست

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه هر انسانی برای خود ذکری دارد، گفت: ذکر هر انسانی عامل خوشبختی و بدبختی اوست.

ذکر هر انسانی عامل خوشبختی و بدبختی اوست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی بعدازظهر امروز در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: ذکر هر انسان چیزی است که تمام فکر و وجودش را احاطه کرده و برای رسیدن به آن تلاش می‏کند.   

وی افزود: ذکر اوباما و فرعون این بوده و هست که جهان را تحت سلطه خود درآورند و برای رسیدن به این ذکر انواع جنایت‎ها را هم مرتکب شده و می‏شوند.         

کسی که ذکرش پول باشد در خانه امن الهی هم معامله می‏کند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسی که ذکرش پول باشد اگر به خانه امن الهی هم مشرف شود آنجا هم معامله می‏کند.       

نورمفیدی با اشاره به فرمایش قرآن که ذکر پروردگار را بالاترین ذکرها و موجب آرامش دل‏ها دانسته است، ادامه داد: این ذکر فقط با زبان محقق نمی‏شود، بلکه همه اعضای بدن انسان باید به یاد پروردگار باشند.

وی تصریح کرد: برخی از ذکرها به انسان غصه و برخی دیگر آرامش می‏دهند، برهمین اساس است که امیرالمومنین (ع) فرمودند ذکر آخرت شفا و ذکر دنیا بدترین دردهاست.    

برخی از انسان ها در سختی و آسایش به یاد پروردگار بوده و برخی دیگر بی‏تفاوت هستند

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام راحل همیشه به یاد پروردگار بود و به واسطه این ذکر آرامش روحی داشت، تاکید کرد: حوادث جهان از مشیت الهی خارج نیستند و گاهی ممکن است انسان‏ها با اعمال خود زمینه برخی از حوادث را به وجود آورند.  

نورمفیدی توضیح داد: پروردگار می‏فرماید اگر به بعضی از آدم‎ها رحم شود به جای اینکه یاد ما در او تقویت شود بیشتر طغیان می‏کنند و برخی دیگر از انسان‎ها هم هر چه سختی ببینند تسلیم نمی‏شوند. 

وی اضافه کرد: بعضی از انسان‏ها در آسایش و سختی پروردگار را فراموش نمی‏کنند و برخی دیگر در هر دو حالت به گمراهی خود ادامه می‏دهند. 

کسانی که به یاد پروردگار نیستند لحظه جان دادن پشیمان می‏شوند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه دسته دوم تا جایی به گمراهی خود ادامه می‏دهند که دچار عذاب الهی شوند، گفت: مفسران می‏گویند عذاب این دسته از افراد هنگام مرگ فرا می‏رسد که در این لحظه پشیمانی دیگر فایده‏ای ندارد.    

نورمفیدی با بیان اینکه انسان‏ها هنگام مرگ سه دسته هستند، توضیح داد: بعضی‏ها جزو مقربین بوده که در بندگی کامل به سر می‏برند، بعضی دیگر جزو اصحاب یمین بوده و برخی دیگر تکذیب‏کنندگان گمراه هستند.    

وی با ذکر عیادت پیامبر گرامی اسلام (ص) از امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: روزی حضرت علی (ع) در بستر بیماری از شدت درد چشم فریاد می‏زد، پیامبر (ص) به عیادت وی آمد و برای کاهش درد او صحنه جان دادن انسان را برای او تعریف کرد و گفت با این نحوه جان دادن فریاد جهنم هم بلند می‏شود.      

نماینده مردم استان گلستان خاطرنشان کرد: با این تعریف، حضرت علی (ع) درد خود را فراموش کرد و از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرسید یا رسول‏الله کسی از امت تو هم اینچنین جان می‏دهد؟ پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) فرمودند بله، کسانی که به دیگران ظلم می‏کنند، کسانی که مال یتیم می‏خورند و کسانی که شهادت دروغ می‏دهند اینگونه به سختی جان داده و از فریاد آنها فریاد جهنم هم بلند می‏شود. 

انتهای پیام/83003/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول