اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس اقدامات یکجانبه فتح و تلاش آن برای بازگشت به مذاکرات سازش را محکوم کرد

جنبش حماس اقدامات یکجانبه فتح با سوءاستفاده از شرایط کنونی منطقه و تلاش‌های این جنبش برای بازگشت به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

حماس اقدامات یکجانبه فتح و تلاش آن برای بازگشت به مذاکرات سازش را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «صلاح البردویل» در واکنش به اظهارات «محمد اشتیه» از رهبران جنبش فتح در خصوص آمادگی این جنبش برای برگزاری یکجانبه انتخابات عمومی تاکید کرد که فتح از وضعیت کنونی برای توجیه رفتارهای خود علیه حماس سوء استفاده می‌کند.

بردویل با اشاره به فرصت‌طلبی و سوء استفاده فتح از شرایط کنونی اظهار داشت: اینها بودند که آشتی ملی را به خاطر مذاکرات به تاخیر انداختند و زمانی که احساس کردند آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها شروط آنها را رد می‌کنند، فتح خواست بدون شروط به مذاکرات بازگردد.

وی افزود که بازگشت قریب‌الوقوع به مذاکرات باعث شد که فتح به دنبال تکمیل مشروعیت باشد و انتخابات در کرانه باختری را برگزار نماید و حماس را کنار گذاشته و چنین وانمود کند که حماس خارج از مشروعیت است و دودستگی‌ها را تقویت می‌کند در حالی که هر انتخاباتی بدون توافق و اجماع ملی، کاملا مردود است.

این رهبر حماس اظهار داشت که تصمیم‌گیری درباره انتخابات به صورت یکجانبه نقض توافقنامه آشتی است زیرا ابتدا باید آشتی جمعی صورت بگیرد و خصومت کنار گذاشته شود و اوضاع امنیتی که علت اصلی دودستگی‌ها بود، سروسامان داده شود.

وی در ادامه تصریح کرد که پرونده سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اصلاح آن یک امر اساسی است و باید از طریق مشارکت همگانی این سازمان بازسازی شود اما رهبران این سازمان تصمیمات فردی که به نفع فلسطین نیست ، اتخاذ کردند.

در همین رابطه، یک مقام مسئول ارشد فلسطینی با اشاره به پیشرفت در مذاکرات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با دو طرف فلسطینی و اسرائیل، اعلام کرد که کری پیش از ترک منطقه، ازسرگیری روند سازش را اعلام خواهد کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت که وزیر خارجه آمریکا مصمم است تا پیش از ترک منطقه در روز جمعه، ازسرگیری مذاکرات سازش را اعلام نماید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول