اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

با هدف رفع تنش‌های موجود بین کابل و اسلام‌آباد

مشاور نخست‌وزیر پاکستان به کابل می‌رود

«سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، برای تنش‌زدایی در روابط کابل- اسلام‌آباد، هفته آینده عازم افغانستان می‌شود.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان به کابل می‌رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سرتاج عزیز مشاور «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، شنبه هفته آینده برای برطرف کردن اختلافات موجود میان کابل و اسلام‌آباد راهی افغانستان می‌شود.

مشاور نواز شریف این موضوع را در نشست خبری مشترک خود با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که در سفری 2 روزه به پاکستان رفته است مطرح کرد.

عزیز در این سفر تلاش خواهد کرد تا برخی موضوعات مورد منازعه میان 2 کشور که موجب تیره شدن رابطه کابل و اسلام‌آباد در ماه‌های اخیر شده است را مورد بررسی قرار دهد.

موضوع اقتصاد و تجارت با افغانستان نیز از دیگر محورهای جنبی سفر مشاور نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان ذکر شده است.

وی همچنین در این سفر، پیام دعوت نواز شریف از «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان برای سفر به پاکستان را تقدیم کرزی می‌کند.

حدود 2 هفته پیش، سرتاج عزیز با «عمر داوودزی» سفیر افغانستان در پاکستان دیدار کرد و درباره موضوع صلح با طالبان با وی به گفت‌وگو پرداخت.

اما پس از این دیدار، رسانه‌های افغان مدعی شدند که سرتاج عزیز در این دیدار پیشنهاد کرده است تا بخشی از ولایات جنوبی افغانستان به طالبان واگذار شود که این موضوع تنش سیاسی جدی بین 2 کشور به‌وجود آورد.

با این حال، به نظر می‌رسد که این مقام پاکستانی در این سفر تلاش می‌کند تا سوء تفاهمات به وجود آمده بین 2 کشور را تا حد ممکن برطرف سازد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول