اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در واکنش به اظهارات مقامات پاکستانی صورت گرفت

گروه طالبان طرح تجزیه افغانستان را رد کرد

گروه طالبان با ارسال بیانیه‌ای، تلاش در جهت تجزیه افغانستان را رد کردند این در حالی است که مقام‌های پاکستانی برای تامین صلح در افغانستان پیشنهاد واگذاری چند ولایت به طالبان را کرده بودند.

گروه طالبان طرح تجزیه افغانستان را رد کرد

به گزارش فارس به نقل از «بست نیوز»، خبرگزاری رویترز گزارشی را منتشر کرده بود که بر اساس آن «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی پاکستان در ملاقات با «عمر داوودزی» سفیر افغانستان در اسلام آباد پیشنهاد کرد که برای تامین صلح در افغانستان، چند ولایت این کشور به طالبان واگذار شود.

گروه طالبان روز سه شنبه با ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌ها اعلام کردند: «طالبان در افغانستان علیه حکومت «ملوک الطوایفی» (فدرالی) قیام کردند و این نظام را از بخش بزرگی از این کشور برچیدند.»

بر اساس این بیانیه «با آمدن نیروهای خارجی و دولت حامد کرزی، اکنون این حکومت در پنجه ملوک الطوایفی (فدرالی) گرفتار شده و هر منطقه به گفته این بیانیه توسط پادشاهان مستقل اداره می‌شود که با نیروهای اشغالگر بصورت مستقیم رابطه دارند و وقایع شمال و غرب نشانه روشن آن است.»

در بیانیه طالبان به کشوری اشاره مستقیم نشده اما آمده است که امارت اسلامی به هیچ قیمتی به کسی اجازه نخواهد داد تا با سرنوشت، دین، مردم و خاک این کشور بازی کند.

در این بیانیه از حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان به دلیل اینکه باز شدن دفتر قطر را دسیسه‌ای برای تجزیه افغانستان دانسته بود، انتقاد شده است.

بر اساس بیانیه طالبان، حامد کرزی برای پنهان کردن اهداف خود و ناکام ساختن پروسه صلح در افغانستان، دست به چنین تبلیغات می‌زند.

گروه طالبان در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته که فریب حامد کرزی را نخورند.

این بیانیه ادامه داد: گروه طالبان به مردم افغانستان اطمینان می‌دهد که طالبان حاضر به معامله برای گرفتن بخشی از ولایت جنوب افغانستان و حکومت ملوک الطوایفی نیستند.

این در حالی است که صبح امروز «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بین‌الملل و معاون امنیتی نواز شریف در ملاقات با «عمر داوود زئی» سفیر کابل در اسلام‌آباد ابراز داشت: تنها راه حل مشکلات افغانستان تشکیل دولت فدرالی در این کشور است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول