اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل عنوان کرد

آران و بیدگل برترین شهر قرآنی کشور

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل با رأی شورای عالی قرآن کشور به عنوان برترین شهر قرآنی کشور معرفی می‌شود و این افتخار بزرگی برای شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل به شمار می‌آید.

آران و بیدگل برترین شهر قرآنی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به محوریت نماز جمعه در حوزه دینی اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان پایگاه وحدت امت اسلامی، سنگر استفاده از ارزش‌های اسلامی و دینی و محل پرورش استعدادها محسوب می‌شود.

وی، تحکیم و حفظ وحدت بین مردم را از اهداف مهم ستاد برگزاری نماز جمعه آران و بیدگل بیان کرد و افزود: نماد واقعی وحدت مردم آران و بیدگل، حضور حداکثری آنان در انتخابات 12 اسفند 90 و انتخاب نماینده‌ای شایسته برای مجلس شورای اسلامی بود که نشان از فرهنگ غنی و اسلامی و رشد سیاسی و دینی این شهر دارد.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه دریچه نماز جمعه به روی همه اقشار جامعه گشوده است ابراز داشت: همه اقشار و گروه‌ها در نماز جمعه حاضر می‌شوند چراکه تاکنون نگاه ما به سمت جناح یا حزب خاصی معطوف نشده و نگرش ما همه سلیقه‌ها را در نظر گرفته است.

موسوی از نماز جمعه به عنوان یک پایگاه اطلاع‌رسانی یاد و عنوان کرد: در نماز جمعه، از یک سو فتنه‌های خانمان برانداز دشمنان و طرح‌های شیطانی آنان افشا و از سوی دیگر سیاست‌های نظام برای مردم تبیین می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل، همچنین، در تبیین برخی فعالیت‌های ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان بیان داشت: برگزاری نماز جمعه در حومه شهر از جمله نوش‌آباد و سفید شهر، تقویت فرهنگ قرآنی، تألیف شش کتاب در حوزه نماز و ولایت فقیه، چاپ نشریه محراب عشق، برگزاری جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی و برگزاری چند همایش با حضور فرهیختگان و نخبگان شهرستان از جمله اقدامات عمده‌ای است که در یک سال گذشته توسط ستاد نماز جمعه صورت گرفته است.

موسوی، انعقاد تفاهم‌نامه با شبکه قرآن و معارف سیما برای پخش زنده مراسم جزء خوانی از این شبکه، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، حمایت از نهادهای قرآنی، دعوت از شخصیت‌های قرآنی کشور و تشویق و حمایت از دانش‌آموزان فعال در عرصه کلام وحی را از فعالیت‌های این ستاد در راستای تقویت فرهنگ قرآنی عنوان کرد.

وی متذکر شد: امروز آران و بیدگل با رأی شورای عالی قرآن کشور به عنوان برترین شهر قرآنی کشور معرفی می‌شود و این افتخار بزرگی برای شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل به شمار می‌آید.

انتهای پیام/2406/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول