اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات مشهد:

رصدخانه شهر مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی رصدخانه شهر مشهد در سال جاری خبر داد.

رصدخانه شهر مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، علی آبسالان اظهار کرد: با توجه به نیاز شهر مشهد به عنوان یک کلانشهر به مرکزی برای مانیتورینگ شهر، نمایش و تحلیل مسایل مختلف کالبدی، اجتماعی و عملکردی که در شهر اتفاق می‌افتد و ارایه دیدی کلان در تصمیم‌گیری مدیریت شهری، رصدخانه شهرمشهد در سال آتی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه رصدخانه‌های شهری در ارائه اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت یکپارچه شهر‌ نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، افزود: رصدخانه شهر مشهد نیز به عنوان محل تجمیع اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزان، پژوهشگران و مدیران شهری، گام مهمی در جهت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های اطلاعاتی دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت کلان‌شهر مشهد است.

آبسالان با اشاره به این که راه‌اندازی رصدخانه شهری کمک می‌کند تا موضوعات مختلف به صورت مستمر در معرض دید مسئولان و دست اندرکاران شهری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاعات زیادی در سیستم‌های مختلف شهرداری و دستگاه‌ها موجود است که می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان ایفا کند.

ارایه طرح تفصیلی شهر مشهد بر بستر اطلاعات مکان محور در سال 1390 علاوه بر ایجاد فضای شفاف‌سازی برای شهروندان، محیط بسیار موثری را برای پایش، ارزیابی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها فراهم کرده است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی در بررسی میزان پیشرفت شهرها و کشورها شاخص‌هایی را تعیین می‌کنند که این شاخص‌ها میزان موفقیت مدیریت شهری در طرح‌های شهری را اندازه‌گیری کرده و استنباط مشترک و فضای مفاهمه و تحلیل یکسان متخصصین، مدیران و پژوهشگران را فراهم می‌آورد، در همین راستا برای شهر مشهد نیز با توجه به ویژگی‌های اقلیم، فرهنگ، جغرافیای شهری و مدیریت شهری بومی‌سازی، این شاخص‌ها انجام می‌شود و سپس در انطباق بین‌المللی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات رویکرد ساخت و ساز در شهر را یکی از سرفصل‌های اصلی این شاخص‌ها برشمرد و تصریح کرد: توسعه ساخت و سازهای شهری با تلفیق اطلاعات اقتصاد شهری، فرهنگ شهری، نیاز‌ها و فرصت‌های شهری، انتظارات شهروندان، اولویت‌ها و الگوهای مطلوبیت زندگی شهری، عملیات پردازش صورت می‌پذیرد، نتیجه اطلاعاتی خواهد بود که می‌تواند راهگشای برنامه‌ریزی مدیریت شهری قرار گیرد.

انتهای پیام/70003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول