اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

احداث رصدخانه کاسین یک نمونه از مدیریت و پشتکار جوانان لرستانی است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: احداث رصدخانه کاسین یک نمونه از مدیریت و پشتکار جوانان لرستانی است.

احداث رصدخانه کاسین یک نمونه از مدیریت و پشتکار جوانان لرستانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که همزمان با هفته جوان در سالن پژوهش استانداری لرستان شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به موفقیت جوانان لرستانی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی اظهار داشت: احداث رصدخانه کاسین یک نمونه از مدیریت و پشتکار جوانان لرستانی است که در ابتدا فقط یک برگ کاغذ و درخواست در دست داشتند که امروز با تلاش و پشتکاری ستودنی توانسته‌اند در عرصه‌های علمی و نجومی توفیقات بزرگی را نصیب مردم لرستان کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما باید از جوانانی که پشتکار دارند قدردانی کنیم، افزود: من برای نمونه برادر عزیزمان جناب آقای نسایی را معرفی می‌کنم که به یاد دارم روز اولی که وی طرح رصدخانه را ارائه کرد، یک برگ کاغذ بیشتر در دست نداشت، اما با پشتکار بسیار خوبی که داشت تا امروز به این نتیجه فوق‌العاده رسید که برای همه ما ارزشمند است. 

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بنده کامل در جریان کاری وی قرار دارم، چراکه از روز اولی که کارش را شروع کرد؛ شاید اولین بار با ما مشورت کرد و ما امروز خوشحالیم که این جوانان عزیز با پشتکار توانستند این کار بزرگ را انجام دهند. 

وی خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: جوانان عزیز به دنبال کارها و اندیشه‌های بزرگ باشید و عمر خود را تلف نکنید. 

میرعمادی با اشاره به اینکه جوانان در عرصه‌های گوناگون منشأ خیر و برکت هستند، اذعان داشت: جوانان در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی نقش دارند؛ اگر حضور پرشور جوانان و رأی اولی‌ها نبودند، حماسه سیاسی خلق نمی‌شد و حضور حماسی و پرشور جوانان در انتخابات 24 خرداد، بصیرت و بینش عمیق و درک صحیح و آگاهانه این قشر نسبت به مسایل پیرامونی را به خوبی نشان داد. 

وی، موفقیت‌های گسترده و چشمگیر جوانان متعهد و خلاق ایران اسلامی گواهی بر معرفت عمیق و الهی آنها و شور و شعور جوانان در مسیر رشد و اعتلای کشور دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که تحصیل، تهذیب و ورزش سه عنصر مورد نیاز جوانان است که جوانان باید به این سه عنصر توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه این ویژگی موجب الگوگیری دنیا از جوانان ایران اسلامی شده، اذعان داشت: علاقه‌مندی و تعهد نسبت به دین و معنویت و حضور در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن تأییدکننده بصیرت، شعور و هوشمندی جوانان و نوجوانان این سرزمین است. 

میرعمادی، ضمن تأکید بر ایجاد فضای مناسب برای رشد و تعالی جوانان، تصریح کرد: در همین ارتباط، مجمع مشورتی جوانان دفتر ولی فقیه در استان، تلاش می‌کند تا فضای مناسب برای شکوفایی و بروز استعدادهای جوانان را در عرصه‌های مختلف فراهم کند. 

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته، برنامه‌ها و همایش‌های مؤثر و مفیدی با حضور فعال و گسترده جوانان و نوجوانان خلاق و تلاشگر لرستانی برگزار شده است، گفت: کارگروه‌های تخصصی در این مجمع با حضور کارشناسان و همکاری و مشارکت جوانان استان تشکیل شده که در این کارگروه‌ها برنامه‌ریزی مناسب و مؤثری برای تحقق مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جوانان انجام می‌شود. 

امام جمعه خرم‌آباد متذکر شد: جوانان فرهیخته ایران اسلامی نیازمند توجه و حمایت و هدایت هستند، چراکه توان و قابلیت حضور در جایگاه‌های رفیع و افتخارآفرین را دارند. 

میرعمادی با بیان اینکه جوانان در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی نقش بسزایی دارند، تأکید کرد: اگر حضور پرشور جوانان نبود، حماسه سیاسی محقق نمی‌شد. 

وی در ادامه علاقمندی به مسائل دین، معنویت و حضور در صحنه های انقلاب اسلامی را از شاخصه‌های بصیرت بالای جوانان ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور جوانان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان داد که جوانان غیور با بصیرت، آگاهی و هوشمندی سرنوشت خود را رقم زدند. 

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد مسئله جوانان اشاره کرد و بیان داشت: در دیدارهای مختلفی که با ایشان داشتیم مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات جوانان و ساماندهی امور جوانان تأکید کردند که به یاری خداوند متعال توانسته‌ایم در استان لرستان رهنمودهای ایشان را تا حدود زیادی عملی کنیم، به طوری که طی سال‌های اخیر دفتر نماینده ولی فقیه برای ساماندهی امور جوانان، مجمع مشورتی جوانان نماینده ولی فقیه را راه‌اندازی کرده و در سال گذشته همایش فضای مجازی با حضور 800 نفر از فعالان فضای مجازی برگزار کردیم. 

میرعمادی در ادامه افزود: در مجمع مشورتی جوانان نماینده ولی فقیه، جوانان موفق در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور پیدا می‌کنند. 

وی در ادامه عنوان کرد: حماسه اقتصادی نیازمند قدرت، توانمندی و خلاقیت است و خلاقیت و توانمندی در جوانان وجود دارد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باید به جوانان روی بیاوریم، گفت: جوانان دارای قلب مهربان و حق‌پذیر و ولایت‌پذیری هستند. 

میرعمادی در پایان فهم بالای جوانان، بلوغ سیاسی و فکری جوانان را شایسته تقدیر دانست و ابراز داشت: جوانان ایران اسلامی که در دنیا الگو هستند، باید مواظب باشند که خود را به گناه و معصیت آلوده نکنند که گناه فریبنده و زودگذر است؛ البته مسئولان نیز باید بستری فراهم کنند تا جوانان در عرصه‌های علمی بدرخشند.

پایان پیام/85003/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول