اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز خبر داد

اجرای پروژه‌های کوچک توسط حوزه فرهنگی شهرداری شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: اجرای پروژه‌های کوچک و متوسط در مقیاس شهری به این حوزه معاونت منتقل می‌شود.

اجرای پروژه‌های کوچک توسط حوزه فرهنگی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با مقدمات جهادی مبتنی بر همت و تلاش مضاعف که سال‌های گذشته انجام شد، امسال حماسه بی‌سابقه و شگرفی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی تغییر رویکرد تدوین بودجه‌های عمرانی فرهنگی و اجتماعی از سال 89 به بعد و افزایش 800 درصدی با پیشنهاد شهرداری شیراز و حمایت شورای اسلامی این شهر را موجب انجام اقدامات اساسی در این حوزه دانست و گفت: در سال 90 عملکرد راضی کننده‌ای در حوزه عمران توسط همکاران در حوزه معاونت‌های شهرسازی و فنی و عمرانی انجام نپذیرفت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: این موضوع باعث شد تا در جلسات شهردار، ساخت پروژه‌های کوچک و متوسط در مقیاس شهری را به حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی منتقل کنند.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: کارهای اجرایی مناسبتی، تبلیغاتی و... به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری انتقال یافت و حوزه معاونت وظیفه سیاست‌گذاری در مجموعه شهرداری به اضافه نظارت و راهبری مباحث عمرانی فرهنگی و اجتماعی را عهده‌دار شد.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام حوزه متبوعش گفت: پیش‌بینی ساخت چهار فرهنگ‌سرای متوسط و بزرگ که یکی از آنها هفته گذشته در بوستان نهالستان در جنوبی‌ترین و کم‌برخوردارترین نقطه شیراز کلنگ‌زنی شد، همکاری و مشارکت در افتتاح خانه‌های محلات با سازمان عمران و بهسازی در محله سعدی و محله سهل‌آباد در این هفته و بیش از 150 هزار متر مربع فضای فرهنگی در دست اقدام از جمله باغ‌های خانواده، قرائت‌خانه‌ها، فرهنگ‌سراها، ورزشگاه‌ها، خانه محلات و فضای ورزشی، برگ زرینی در تاریخ شهر شیراز تلقی می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: افزایش این سرانه و ارتقای فضای آموزشی و توجه به باورهای دینی و اخلاقی باعث کاهش چشمگیر میزان ناهنجاری‌های اجتماعی و حرکت پرشتاب شیراز به سمت تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی خواهد بود.

فرخ‌زاده ادامه داد: پیش‌بینی فرهنگ‌سرای بزرگ و برای نخستین بار در منطقه 2، 6 و 9 در شهر شیراز، ساخت قرائت‌خانه‌ها در مناطق 2، 4، 5، 6 ،7 و 8، پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ورزشگاه‌های برادران نصیری واقع در بلوار رحمت و ورزشگاه توپی و غیرتوپی پایداری در منطقه 5، آغاز مکان‌یابی زمین‌های چمن مصنوعی، آغاز عملیات اجرایی دو باغ بزرگ خانواده در بلوار شهید مطهری و کوی جماران و... از دیگر اقدامات موثر در این حوزه و به کمک مناطق و سازمان‌ها است که شهروندان شیرازی در سال جاری و سال‌های آینده طعم خوش آن را می‌چشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 15 هزار متر پروژه بین‌الحرمین اقدامی فاخر در توسعه فضای فرهنگی در اطراف حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) است که بخش عمده‌ای از آن در اختیار مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری قرار می‌گیرد.

این مسئول اذعان داشت: انتظار این است که حوزه شهرسازی و فنی و عمرانی در بحث پروژه‌های بزرگ همت مضاعفی را به‌کار گیرند تا شیراز در یک اقدام جهادی به جایگاه واقعی خود ارتقا یابد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول