اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد

‌جمع‌خوانی قرآن کریم در 50 مسجد‌‌ ریگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان گفت: به همت کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در 50 مسجد‌ شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

‌جمع‌خوانی قرآن کریم در 50 مسجد‌‌ ریگان

حجت‌الاسلام منصور نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در 50 مسجد ریگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان افزود: این مراسم توسط قاریان برجسته شهرستان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردم روبه‌رو است.

نعمتی با اشاره به اینکه این جمع‌خوانی قرآن کریم برای نخستین بار در شهرستان ریگان برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال جاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اقدامی این کار را در ماه مبارک رمضان انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: این مراسم‌‌ به صورت جداگانه در 50 مساجد روستاهای شهرستان برای برادران بعد از نماز صبح و خواهران قبل از نماز مغرب و عشا‌ برگزار می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه بیشترین استقبال کننده از مراسم‌ جمع‌خوانی قرآن را جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: به طور متوسط 150 نفر از مردم روستا در این مراسم حضور دارند و گاهی نیز به بیش از 200 نفر‌ می‌رسد‌.

وی افزود: ساکنان روستاهای اطراف نیز برای حضور در این مراسم و بهره‌گیری از برکات و فضائل جمع‌خوانی قرآن، مسافتی را پیاده طی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق عشایری‌ ابراز داشت: سال جاری ‌مراسم جمع‌خوانی قرآن در مناطق عشایری شهرستان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردم این مناطق روبه‌رو شده است‌.

وی گفت: در شهرستان ریگان 80 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که رتبه اول را در زمینه ایجاد کانون‌های‌ فرهنگی هنری استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/80014/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول