اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح توسعه میادین شهر

بازسازی کتابخانه شنبه با مشکل مواجه شده است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی گفت: طرح توسعه میادین و خیابان‌های شهر شنبه، اجرای بازسازی کتابخانه عمومی این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

بازسازی کتابخانه شنبه با مشکل مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجتبی عباسی صبح امروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شنبه که با حضور اعضای شورای اسلامی جدید و سایر اعضای انجمن در محل بخشداری این شهر برگزار شد، ضمن تشکر از بخشدار شنبه در تشکیل جلسه انجمن و تبریک فرارسیدن ماه ضیافت الهی گفت: بعد از زلزله اخیر و آسیب‌دیدگی کتابخانه، طی بازدیدهایی که مدیرکل  کتابخانه‌‌های استان به همراه کارشناسان از این کتابخانه به عمل آوردند بودجه‌ای را برای بازسازی و توسعه کتابخانه اختصاص دادند ولی متاسفانه در هنگام شروع بازسازی و توسعه کتابخانه با طرح توسعه میادین و خیابان‌های شهر از سوی شهرداری مواجه شدیم.

مجتبی عباسی افزود: با پیاده شدن این طرح، امکان توسعه کتابخانه به دلیل در طرح بودن زمین آن، وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر شنبه یک کتابخانه بیشتر وجود ندارد و فضای فعلی جوابگوی طرح‌ها و بخش‌هایی مانند بخش کودک، کافی نت، بخش دیداری شنیداری، سالن مطالعه مجزا، ویژه خواهران و برادران نیست انتظار داریم شهرداری با اصلاحیه‌ای در این طرح، امکان توسعه کتابخانه را فراهم کند.

سرپرست بخشداری شنبه نیز گفت: با اصلاح طرح توسعه شهری، مشکل توسعه کتابخانه شهر شنبه را حل می‌کنیم.

خرم‌روز با اشاره به جایگاه مقدس کتاب عنوان کرد:  نگاه مقدس‌گونه ایرانیان باستان به کتاب، نشانگر اندیشه نیک این کشور اهورایی است و مشخص می‌کند هر زمانی کتاب و کتابخانه در این کشور آسیب جدی دیده، فرهنگ ملت نیز به مثابه آن دچار ناهنجاری و آسیب شده است.

خرم‌روز در ادامه گفت: هر ملتی که با کتاب مانوس باشد می‌تواند راهی به سوی علم و پیشرفت بگشاید.

بخشدار مرکزی دشتی در ادامه به طرح توسعه کتابخانه اشاره کرد و گفت: تلاشی که از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان در جذب بودجه برای توسعه این کتابخانه انجام شده، شایسته تقدیر و ستایش است و نباید جلوی طرح توسعه این کتابخانه گرفته شود و طرح توسعه شهری نیز لازم و ضروری است ولی می‌توان با اصلاحیه در این طرح، مانع توسعه کتابخانه نشد.

خرم‌روز بیان کرد: شنبه وابسته به یک کتابخانه است و فضای فعلی جوابگوی شهری که در آینده بزرگتر و آبادتر می‌شود نیست پس باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برد و در طرح توسعه کتابخانه کمک و همکاری کرد.

در پایان نیز مصوب شد شهرداری قسمتی از طرح توسعه شهری را که باعث تخریب زمین کتابخانه می‌شود اجرا نکند.

در ادامه جلسه هرکدام از اعضای انجمن به بیان دیدگاه‌های خود در مورد توسعه کتابخانه و طرح توسعه شهری پرداختند.

انتهای پیام/66001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول