اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور:

شمار کتابخانه‏ های کشور از مرز 3 هزار باب گذشت

معاون اول رئیس جمهور در آیین بهره‏ برداری از کتابخانه مرکزی سمنان گفت: شمار کتابخانه‏ های کشور از مرز سه هزار باب گذشت.

شمار کتابخانه‏ های کشور از مرز 3 هزار باب گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدرضا رحیمی دقایقی پیش در آیین بهره‏ برداری از کتابخانه مرکزی سمنان اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری نخستین کتابخانه در ایران از زمان امیرکبیر تا ابتدای دولت نهم که بیش از 100 سال طول آن می‌شود، یک هزار و 600 باب کتابخانه عمومی در ایران با متراژ 65 هزار متر مربع ساخته شده است. 

معاون اول رئیس جمهور گفت: این در حالی است که با افتتاح کتابخانه مرکزی سمنان و 80 کتابخانه عمومی در سراسر کشور، میزان کتابخانه‌های ایجاد شده در کشور، به همت دولت‌های نهم و دهم، از مرز 3 هزار باب گذشت. 

رحیمی ادامه داد: این کتابخانه‌ها هم‌اکنون یک و نیم میلیون متر مربع فضای کتابخانه‌ای دارند و این افتخاری برای نظام اسلامی و دولت محسوب می‌شود.  

دومین کتابخانه عمومی بزرگ کشور امشب به دست معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کتابخانه مرکزی شهر سمنان که پس از کتابخانه عمومی تبریز دومین کتابخانه عمومی کشور محسوب می‌شود، به دست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. 

در این مراسم که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، کتابخانه مرکزی شهر سمنان در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کتابخانه مرکزی شهر سمنان با هشت هزار مترمربع مساحت در پنج طبقه ساخته شده است.

هدایت‌الله خیاطیان افزود: این کتابخانه دارای سه مخزن کتاب و  چهار سالن بزرگ مطالعه بوده و قرار است در آن کلاس‌های آموزشی نیز برگزار شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی سمنان دارای بخش کودک، دیداری و شنیداری، نشریات، آرشیو، کافی‌نت و ... است.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول